اخبار اقتصاد ایران

پرداخت ۱۱ همت تسهیلات برای حمایت از کسب‌وکارهای خرد در دولت سیزدهم

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از مشاغل خرد و کوچک توسط این صندوق پرداخت شده است. «هادی بابایی» در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری معاونت امور زنان و خانواده و صندوق کارآفرینی امید گفت: […]

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از مشاغل خرد و کوچک توسط این صندوق پرداخت شده است.
ˈهادی باباییˈ در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری معاونت امور زنان و خانواده و صندوق کارآفرینی امید گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تاکید رئیس جمهور بر ایجاد اشتغال بیش از ۱۱ هزار نفر بوده است. میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از مشاغل».
وی افزود: سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل و امسال بیش از ۴۸ هزار شغل با توجه به تسهیلات این صندوق ایجاد شد. در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۳ درصد تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید برای بانوان بوده است.
بابایی تاکید کرد: تفاهم نامه ای که امروز با دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد شد مسیر حمایت از کسب و کار و اشتغال زنان به ویژه زنان و زنان سرپرست خانوار را تسهیل می کند. بر اساس این تفاهم نامه در این روز خجسته گامی کوچک در حمایت از اشتغال بانوان برداریم.
وی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید حامی کسب و کارهای خرد و کوچک است و نگاه ویژه ای به حوزه زنان دارد. اکنون در یکی از روستاهای مرزی ایران و پاکستان توسط این صندوق کارآفرینی انجام شده است. در این روستا پرورش زنبور عسل صورت می گیرد که شاید از چشم خیلی ها دور باشد. اما صندوق کارآفرینی این کار را انجام داده است.


انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این مراسم گفت: سال گذشته بر اساس تخصیص بودجه مشاغل خوبی صورت گرفت. از چند جهت تلاش کردیم تا اشتغال زایی را به ویژه برای زنانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند افزایش دهیم.
وی افزود: به همین دلیل ۸ هزار شغل برای بانوان داشتیم که بخشی از آن از طریق صندوق کارآفرینی امید انجام شد و امیدواریم در سال آینده این تعداد افزایش یابد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در جلساتی که داشتیم عده ای خواستار ارائه تسهیلات کلان در زمینه اشتغال زنان شدند که از سازمان ها و سطوح اجرایی ذیربط در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم تخصیص بدهیم. درصد تسهیلات بزرگ به بخش زنان. به خصوص خانواده هایی که دهک های یک تا پنج هستند و مشاغل خانوادگی دارند.
در این مراسم تفاهم نامه ای بین دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید با هدف اعطای تسهیلات اشتغال زایی به زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار مناطق محروم کشور منعقد شد.
به گزارش ایرنا؛ پس از امضای تفاهم نامه، نشست مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه های اجرایی با نماینده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا