بانک و بیمه

پرداخت ۱۵۰ همت تسهیلات ازدواج توسط بانک‌ها

به گزارش ایران تحلیل، مهدی سحابی توضیح داد: بر اساس سهمیه، برای این تسهیلات تکلیفی در نظر گرفته شد که تا ۳۰ بهمن ماه مبلغ ۱۳۵.۷ میلیارد تومان است که عملکرد شبکه بانکی در این زمینه بیش از ۱۱۰ است. درصدی که نشان از همکاری خوب شبکه بانکی در اعطای تسهیلات فوق در سال جاری دارد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر به صفر رساندن وام ازدواج افزود: بر این اساس و همچنین دستور رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر لزوم تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج، بانک مرکزی تدابیری اندیشیده است تا علاوه بر تعهدات و سهمیه های اعلام شده از سوی بانک های عامل در سال جاری برای ازدواج و ولادت، امکان پرداخت تسهیلات ازدواج به ۱۲۵ هزار متقاضی با وجود اتصال و ورود و خروج سیال متقاضیان این تسهیلات فراهم شود. پرداخت وام به ۱۱۰ هزار متقاضی تا پایان امسال در نوبت این تسهیلات است.

رئیس اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: با بانک قرض الحسنه نیز توافق شده است. مهر و قرض الحسنه رسالت نیز مزایای قرض الحسنه ازدواج و ولادت را به متقاضیان پرداخت کند. بر اساس توافقات صورت گرفته تعداد متقاضیان در نوبت از ۲۷۰ هزار نفر به ۱۹۴ هزار نفر افزایش یافته است.

سحابی با بیان اینکه عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات مذکور به صورت مستمر رصد خواهد شد، یادآور شد: تلاش برای به حداقل رساندن تعداد متقاضیان در نوبت دریافت تسهیلات مذکور به طور جدی در دستور کار بانک مرکزی و بانک مرکزی قرار دارد. بانک ها را اداره می کنند و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شاهد کاهش تعداد متقاضیان در صف دریافت تسهیلات وام زوجیت باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن شبکه بانکی در مجموع ۶۸۳ هزار وام کودک به ارزش ۴۲.۴ میلیارد تومان به مشمولان پرداخت کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا