بانک و بیمه

پرداخت ۲۰ همت از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی

به گزارش ایران تحلیل، نشست فنی «بررسی وضعیت شاخص های کلان سلامت» به همت معاونت بهداشت و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. در این جلسه فنی نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، مرکز تحقیقات شورای اسلامی، سازمان نظام پزشکی کشور و چند سازمان مرتبط دیگر حضور داشتند.

«محمد پیکان پور» رئیس سلامت و امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه از عزم سازمان برنامه و بودجه برای حل مشکلات حوزه سلامت و بهینه سازی شاخص های اقتصادی کشور خبر داد. و ابتدا برخی از اقدامات توضیح داده شد.

پیکان پور گفت: با توجه به انباشت بدهی دانشگاه های علوم پزشکی به شرکت های عرضه کننده، با دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با استفاده از ظرفیت بند (د) (۱۵) قانون بودجه. در سال ۱۴۰۳ مقرر شد مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تسویه بخشی از تعهدات دولت به بیمه اجتماعی پرداخت شود و سازمان تامین اجتماعی نیز مطالبات معوق دانشگاه های علوم پزشکی را پرداخت کند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد حداقل ۱۲ میلیارد تومان از محل منابع فوق برای پرداخت بدهی های مربوط به دارو و ملزومات پزشکی به دانشگاه ها صادر شود.

رئیس بهداشت و امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: طبق توافق صورت گرفته مقرر شده است که سازمان تامین اجتماعی به صورت مستمر ماهانه سه هزار میلیارد تومان به صورت خلاصه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت کند. – بدهی های مدت دار تا برخی از مطالبات این بند کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های ذیربط در تلاش هستند تا با استقرار مناسب منابع ضمن افزایش بهره وری مالی، زمینه را برای کاهش چالش های سلامت مردم فراهم کنند، ادامه داد: در این راستا مبلغ هفت میلیارد تومان است. جزء (۲) بند (الف) تبصره (۸) قانون بودجه ۱۴۰۳ هفته گذشته فروردین ماه جاری ۶۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص و مابقی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها برای پرداخت فراخوان شد.

مسئول سلامت و امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: علاوه بر این دستور پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد تومان اضافه صادر شده و مراحل تخصیص به زودی تکمیل می شود تا پرداخت های مربوط به حکم یارانه مربوطه و تمام اجزای زنجیره تامین می توانند کار خود را بهتر برنامه ریزی کنند.

پیکان پور با بیان اینکه برگزاری نشست های فنی برای بررسی و بررسی راهکارها در حوزه سلامت و مسائل اجتماعی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری، راهکارهای علمی و عملیاتی برای این مشکلات ارائه کنیم. دستگاه های اجرایی توسط تصمیم گیران اصلی کشور تعیین می شوند.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، مرکز تحقیقات شورای اسلامی و سازمان نظام سلامت کشور حضور داشتند. همچنین نظرات و دیدگاه های خود را بیان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا