فناوری

پرداخت ۲۳۵ هزار وام ازدواج و فرزندآوری مازاد بر سهمیه / تصویب وام ازدواج ۳۰۰ و ۳۵۰ میلیونی

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، بر اساس قانون بودجه میزان وام ازدواج که در ماده ۶۸ قانون جمعیت جوانان مورد تاکید قرار گرفته است، امسال (۱۴۰۲) برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۲۲۰ میلیون تومان است. و برای مابقی ۱۸۰ میلیون تومان برای مردم در نظر گرفته شده است.

این تسهیلات به هر زوجی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ باشد و مدت بازپرداخت آن ۱۰ سال باشد تعلق می گیرد. همچنین طبق قانون بودجه امسال میزان وام بچه داشتن پرداخت آن در ماده ۱۰ قانون جوانان در سال جاری (۱۴۰۲) تسهیلات قرض الحسنه تاکید شده است. الحسنه بچه داشتن ۳۰ میلیون تومان برای فرزند اول، ۶۰ میلیون تومان برای فرزند دوم، ۹۰ میلیون تومان برای فرزند سوم، ۱۲۰ میلیون تومان برای فرزند چهارم و ۱۵۰ میلیون تومان برای فرزند پنجم به بعد.

وام مذکور برای فرزندان متولد ۱۴۰۰ به بعد است و متقاضیان می توانند تا دو سال پس از تولد فرزند نسبت به دریافت وام فرزندآوری اقدام کنند.

پرداخت ۱۲۵۰۰۰ کمک هزینه ازدواج و ۱۱۰۰۰۰ کمک هزینه فرزند مازاد بر سهمیه

وحید یامین پور، معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان وی همچنین در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به منظور کاهش متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری، ۱۲۵ هزار ازدواج و ۱۱۰ هزار کمک اولاد مازاد بر سهمیه های ابلاغی به متقاضیان پرداخت می شود. سال.”

تا پایان یازدهم دی ماهانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به متقاضیان وام ازدواج پرداخت شده است.

تصویب وام ازدواج ۳۰۰ و ۳۵۰ میلیونی در کمیسیون اجتماعی

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی وی با اشاره به بررسی تبصره های لایحه برنامه بودجه ۱۴۰۳ که به کمیسیون اجتماعی تقدیم شد، گفت: در جلسه روز یکشنبه ۱۹ دی در این کمیسیون طرح ها و پیشنهادهای مختلف نهادهای ذیربط که ما در آن گنجانده ایم، بحث و تبادل نظر شد. در پیشنهادات ما به کمیسیون تلفیق برنامه بودجه مجلس. ما خواهیم کرد

وی افزود: یکی از بحث های مهمی که در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شد، افزایش وام ازدواج جوانان بود که یکی از وظایف ما در کمیسیون اجتماعی است. در همین راستا اعضای کمیسیون با پیشنهاد پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان وام ازدواج برای زن و شوهر (مجموعا ۶۰۰ میلیون) و ۳۵۰ میلیون وام ازدواج برای زوج های زیر ۲۵ سال و همسر تا ۲۳ سال موافقت کردند. قدیمی در مجموع ۷۵۰ میلیون تومان).

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به تورم اخیر کشور و منابعی که دولت تعریف کرد، توانستیم افزایش وام ازدواج را نسبت به سال قبل تصویب کنیم تا جوانان بتوانند تامین کنند. آی تی. حداقل در ابتدای زندگی مشترکشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا