بانک و بیمه

پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه محصولات کشاورزی

به گزارش ایران تحلیل، بر اساس تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در قسمت منابع مصوب نمایندگان مجلس در اجرای مواد ۳۰ و ۳۲ قانون برنامه پنج ساله هفتم. پیشرفت برنامه و سازمان بودجه از محل منابع بند «م» ماده ۲۸ الزامی است. در قانون الحاق چند ماده به قانون تنظیم مقررات مالی دولت تا سقف ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای جمعیت هلال احمر و ۱۰۰ میلیارد تومان به سازمان دامپزشکی برای مبارزه با بیماری های واگیر دام و بیماری های مشترک انسان و دام اختصاص داده شده است. همچنین تا سقف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای پیشگیری و اطفای حریق در جنگل ها و مراتع کشور قرار گیرد.

همچنین تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب هزینه تملک دارایی های سرمایه ای در اختیار پژوهشکده واکسن و سرم سازی رازی برای تولید و ارتقای کیفیت واکسن های مورد نیاز انسان، دام و طیور قرار گیرد.

در بند «ب» تبصره ۵ آمده است که در اجرای بند ۷ ماده ۶۱ قانون تنظیم دائمی برنامه های توسعه کشور مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت سهم دولت از محصولات کشاورزی یک صندوق بیمه در نظر گرفته شده است. به صورت نقدی یا اسناد مالی یکساله اسلامی با ضمانت دولت اقدام می کند این صندوق تحت نظارت بانک کشاورزی است که با دریافت وجهی محصولات خود را در برابر بلایای طبیعی از جمله خشکسالی، سیل، سرمازدگی و آفات بیمه می کند. حق بیمه اندک از کشاورزی

در بند «پ» تبصره ۵ لایحه بودجه نیز آمده است که دولت برای جبران خسارات وارده و جلوگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل، گرمازدگی و بیابان زایی، حفاظت و صیانت از نهادها و سازمان های بین المللی تا سقف ۲ میلیارد یورو کمک بلاعوض بین المللی دریافت می کند. تالاب ها، کنترل آفات و بیماری های جانوری و گیاهی و تامین ماشین آلات لازم، اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی کشور و صنعت گردشگری و صنایع دستی و امور مربوط به پناهندگان و اتباع خارجی، پذیرش و پس از تبدیل و سپردن آن به دولت. خزانه داری کشور و جبران هزینه های آن

در بند ت تبصره ۵ آمده است: در اجرای ماده ۴ قانون تشکیل صندوق بیمه عمومی بلایای طبیعی مصوب ۱۳۹۸، دولت موظف است مبلغ ۷۰۰۰ میلیارد تومان بابت حق بیمه پایه سهم دولت نیز پرداخت کند. به عنوان حق بیمه واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سایر افراد ورشکسته، بخشی از مقررات مالی کشور از محل وام طبق ماده ۱۰ به حساب صندوق بیمه بلایای ساختمانی واریز شود.

بر این اساس بیش از ۳۰ میلیون واحد مسکونی در کشور با افزایش ۲۰۰۰ تومانی قبض برق این واحدهای مسکونی در برابر بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، رعد و برق، برف، رانش زمین و سایر بلایای طبیعی بیمه شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا