بانک و بیمه

پرداخت ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق خسارت بدنی

به گزارش ایران تحلیل، مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق بیمه خسارت بدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ماهیت تفاوت صندوق با شرکت های بیمه تجاری در بحث جبران خسارت است. ما در قانون اجازه نداریم به طور کامل ببخشیم، زیرا ما امانتدار مردم هستیم و نمی توانیم از جیب مردم پول بیمه گذاران را ببخشیم. برای ما این یک صندوق امانی است که بیش از هر صندوق دیگری حمایت می کند.

وی در ادامه توضیح داد: ۵۸ هزار نفر به دلیل صندوق تعرض از زندان خارج شدند. در صورت اعتراض به صندوق، ظرفیت زندان ۲۰ درصد افزایش می یابد. سال گذشته ۱۱ هزار پرونده قضایی علیه افرادی در صندوق داشتیم. این صندوق از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از ۲۱ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که ۱۲ مورد آن قابل بازپرداخت نیست.

قمصریان تصریح کرد: صندوق در سال گذشته ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۳۰ هزار نفر خسارت پرداخت کرد. امسال بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان مابه التفاوت خسارت پرداختی بیمه ها در صندوق داشتیم که متأسفانه قابل جبران نیست.

وی در خصوص پرداخت مابه التفاوت غرامت زن و مرد گفت: امسال صندوق به ۶۴۴ نفر ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرد.

قمصریان تصریح کرد: سال گذشته تعداد افرادی که باید از صندوق غرامت می پرداختند کاهش یافت و به ۴۸۰۰ میلیارد تومان رسید. سال گذشته ۴۳۳ میلیارد تومان از خساراتی را که پرداخت کردیم پس گرفتیم که دوازده برابر سال ۱۴۰۰ است.» امسال در لایحه بودجه توانستیم ۴۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص نیافته جذب کنیم که ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن را اختصاص دادیم. برای Beitalmal و باید بخشی را برای صحافی الکترونیکی فراهم کند.

وی تصریح کرد: از ۲۱ میلیارد تومان غرامت پرداختی صندوق از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از یک هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان به قربانیان اتباع بیگانه پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا