بانک و بیمه

پرداخت ۹۲۶ میلیارد ریال غرامت کشاورزی در مازندران

هوشنگ حیدرنجیان در گفت و گو با خبرنگار بازار تاکید کرد: در دولت سیزدهم بانک کشاورزی در جغرافیای استان مازندران ۱۸۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ارزش ۱۵۰ هزار فقره در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری، باغداری، مرغداری و ماهی وجود دارد. و مدیریت و صنعت آب برای تحول کشاورزی هزینه کرده اند، وی گفت: بانک کشاورزی توانست اقدام مهمی برای تولید، اشتغال و کارآفرینی در مازندران ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تسهیلات بانک کشاورزی به دلیل تخصصی بودن آن عمدتا در بخش کشاورزی پرداخت می شود، افزود: ۸۹ درصد منابع اعتباری این بانک در حوزه کشاورزی است.

حیدرنجیان با بیان اینکه رشد ۷۳ درصدی در تعداد تسهیلات پرداختی و ۸۱ درصدی در میزان تسهیلات پرداختی به دولت قبل داشتیم، اظهار کرد: سال گذشته ۶۰ هزار فقره تسهیلات با وام ۸۲ هزار میلیاردی داشتیم که در اعداد و ارقام است. بیش از ۱۰۰ درصد است و از نظر کمیت به بیش از ۱۰۰ درصد برنامه دست یافته ایم.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران با افشای اینکه تنها بانک کشاورزی در طرح مردمی سازی یارانه ها که یکی از مهمترین طرح های دولت سیزدهم است، مشارکت داشته است، تاکید کرد: با پرداخت ۹ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به آنها پرداخت می شود. امنیت مسئول تغذیه در استان.

مکانیزاسیون بخش مهمی از کشاورزی است

وی با توجه به مکانیزاسیون به عنوان مهمترین بخش کشاورزی ادامه داد: با نگاه ویژه بانک کشاورزی در این زمینه بیش از ۳ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی از محل اعتبارات داخلی بانک پرداخت شده است.

این مسئول با اذعان به اینکه موضوع گلخانه یکی از اولویت های اصلی دولت و بخش کشاورزی کشور است، خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال برای احداث گلخانه در شعب بانک مازندران پرداخت شد.

حیدرنجیان با بیان اینکه موضوع اشتغال مددجویان تحت خدمت کمیته امداد و سازمان بهزیستی در دولت سیزدهم از موارد مورد توجه بوده است، تصریح کرد: بیش از ۱۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان سازمان امداد کمیته و سازمان بهزیستی ۲ نفر را به خود اختصاص داده است.

رئیس شعب بانک کشاورزی مازندران یادآور شد: ۷ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال وام ازدواج و تولد به ۶ هزار و ۹۷۸ متقاضی در شعب بانک کشاورزی پرداخت شد.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت های کلیدی دولت سیزدهم تصویب سفر رئیس جمهور به مازندران بود که خوشبختانه بانک کشاورزی مازندران ۱۰۰ درصد این تعهد را ۱۲ هزار و ۷۲ میلیارد ریال از تراز سفر رئیس جمهور پرداخت کرد.

این مسئول گفت: در بحث کمک رسانی به آسیب دیدگان کشاورزی، ۶۵۶ میلیارد ریال در یک هزار و ۸۸۵ مورد از این ظرفیت مستقر شد.

وی افزود: در سه سال گذشته ۱۰۱ هزار و ۹۷۴ بیمه نامه در مازندران صادر و ۹۲۶ میلیارد ریال خسارت به خسارت دیدگان کشاورزی استان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا