ورزشی

پرسپولیس؛ تیمی با تجربه و یا پیر؟

پرسپولیس از اواسط تیرماه تمرینات خود را آغاز کرد و خوان کارلوس گاریدو به همراه دستیارانش عملکرد بازیکنان را زیر نظر داشتند. هر بازیکنی که با پرسپولیس به توافق می رسید و قرارداد می بست بلافاصله به تمرین می رفت تا آماده سازی قهرمان فصل قبل شکل بهتری به خود بگیرد.

حالا ۱۶ بازیکن بزرگسال در لیست پرسپولیس حضور دارند و قرار است یک دروازه بان، یک مدافع چپ و یک مهاجم برای تکمیل فهرست بازیکنان به این تیم اضافه شوند.

درباره لیست فعلی گاریدو اما یک موضوع نگران کننده وجود دارد که می تواند در طول فصل مشکلات زیادی را برای این تیم به وجود آورد. پرسپولیس با توجه به اینکه باید در سه تورنمنت فشرده لیگ برتر، جام اتحادیه و لیگ نخبگان شرکت کند، حدود ۴۰ تا ۵۰ بازی پیش رو خواهد داشت. بنابراین گاریدو باید با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه تیمش را تشکیل دهد تا پرسپولیس هم از جوانی و هم از تجربه بهره ببرد.

در لیست فعلی اما ۱۲ بازیکن بالای ۳۰ سال حضور دارند که می تواند دغدغه بزرگی برای کادر فنی، مسئولان و هواداران این تیم باشد. ۱۲ بازیکن بالای ۳۰ سال در میان ۱۶ بازیکن بزرگسال یعنی ۷۵ درصد از بزرگسالان پرسپولیس تا کنون سه دهه کامل از عمر خود را سپری کرده اند و اکنون چهارمی را پشت سر می گذارند.

به این لیست ۱۲ نفره نگاهی بیندازید. گئورگی گلسیانی (۳۳)، مرتضی پورعلیگنجی (۳۲)، فرشاد فرجی (۳۰)، ایوب المود (۳۰)، محمدحسین کنعانی زادگان (۳۰)، مسعود ریگی (۳۳)، سروش رفیعی (۳۴)، سعید صادقی (۳۰) ، وحید امیری (۳۶)، امید عالیشاه (۳۲)، فرشاد احمدزاده (۳۱)، عیسی آل کثیر (۳۴). سن این بازیکنان که تقریباً شاکله اصلی پرسپولیس را تشکیل می دهند می تواند مایه نگرانی باشد.

درست است که می گویند سن یک عدد است، اما وقتی رقابت تنگ می شود، اتفاقات بدتری برای بازیکنان باتجربه می افتد. به خصوص در لیگ برتر که تیم ها تمام توان خود را برای رسیدن به موفقیت صرف می کنند و به هیچ حریفی از این طریق رحم نمی کنند. در روزهای آینده یک دروازه بان، یک مدافع چپ و احتمالا یک مهاجم به تیم پرسپولیس اضافه می شود. اگر هم سن و سال باشند باید فصل سختی پر از مصدومیت را برای پرسپولیس تصور کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا