ورزشی

پرسپولیس با این شرایط صعود می کند

برنامه بازی های شب اول از هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی پیگیری شد که نتایج بازی هایش می تواند صعود پرسپولیس را به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم از مرحله گروهی سخت کند. منطقه غرب آسیا اما بهترین نتایج سایر تیم ها برای سرخپوشان ایران در گروه های B، C و D قرار گرفت.

با نتایجی که روز دوشنبه در لیگ قهرمانان آسیا به دست آمد، در صورت پیروزی پرسپولیس مقابل الدحیل، بدون توجه به عملکرد تیم های دوم چهار گروه دیگر، صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی خواهد کرد و حتی ممکن است این اتفاق بیفتد. با تساوی اما شکست شاگردان گل محمدی منجر به حذف آنها می شود.

تمام نتایج گروه B به نفع پرسپولیس است

در گروه B لیگ قهرمانان آسیا، تیم های نسف قارشی ازبکستان، شارجه امارات و السعد قطر این شانس را داشتند که برای صعود به مقام اول یا دوم دست یابند، اما در اتفاقی غیرمنتظره هیچ یک از این سه تیم موفق به پیروزی نشدند و نبرد «السعد-نصاف» قارشی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و شارجه باخت عجیب و باورنکردنی مقابل الفیصلی اردن داشت.

امارات شارجه می توانست با پیروزی مقابل الفیصلی با سه امتیاز و قعرنشین به عنوان صدرنشین گروه B به جمع ۱۶ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود خود را به جمع ۱۶ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا قطعی کند، اما از دقیقه ۹۰ دو گل دریافت کرد و دو اخراج شد. بدترین اتفاق ممکن برای آنها افتاد. و با توجه به تساوی السد و ناسف قارشی در رده سوم قرار گرفتند و حتی شانس صعود به عنوان دومین تیم برتر را پیدا نکردند تا همه این اتفاقات به سود پرسپولیس باشد.

السد امیدوار است پرسپولیس را مقابل دیگر تیم قطری شکست دهد

نسف قارشی از ازبکستان در آخرین دیدار خود با ۱۱ امتیاز به صدر گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا رسید و السد با ۸ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۴ در رده دوم ایستاد که به نفع پرسپولیس نیز خواهد بود. مگر اینکه شاگردان یحیی گل محمدی در بازی سه شنبه شب شکست بخورند که در این صورت السد شانس صعود خواهد داشت.

جدول گروه B لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان را صعودی در نظر بگیرید

با توجه به اینکه السعد با هشت امتیاز در رده دوم گروه B قرار دارد و از سوی دیگر، پاختاکور ازبکستان بعید است با تفاضل گل بالا الفیها عربستان را شکست دهد و ۱۰ امتیازی شود، سپاهان ایران با ۱۰ امتیاز و یک امتیاز بالا. تفاضل گل بله صعودش از گروه C لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرده و دغدغه چندانی ندارد و معادلات این گروه برای پرسپولیس چندان مهم نیست. سپاهان در آخرین دیدار مقابل اتحاد شکست خورد اما به دلیل تفاضل گل خوبش صعودش قطعی است. با این وجود پرسپولیس می تواند با پیروزی مقابل الدحیل ۱۱ امتیازی شود و در مرحله گروهی عملکرد بهتری نسبت به سپاهان از خود به جای بگذارد و البته با این شرایط هر دو نماینده ایران به مرحله حذفی می رسند.

جدول گروه C لیگ قهرمانان آسیا

بهار نو در پشت هلال ماه طلوع کرد

نوبهار نمنگان بهترین عملکرد را در بین ۵ گروه منطقه غرب در لیگ قهرمانان آسیا ارائه کرد و توانست با کسب ۱۳ امتیاز پس از الهلال با ۱۶ امتیاز به عنوان دومین تیم برتر راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. گروهی ندارد.

جدول گروه D لیگ قهرمانان آسیا

حالا نوبت صعود به پرسپولیس است

النصر عربستان با ۱۳ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه E لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد اما پرسپولیس ایران که در حال حاضر ۸ امتیازی است شرایط بسیار خوبی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی دارد.

پرسپولیس ایران از ساعت ۱۹:۳۰ سه شنبه شب در ورزشگاه آزادی میزبان الدحیل قطر است.

جدول گروه G لیگ قهرمانان آسیا

در صورت تساوی پرسپولیس – الدحیل

شاگردان گل محمدی در صورت تساوی مقابل الدحیل ۹ امتیازی می شوند و در دو مورد به مرحله یک هشتم نهایی آسیا می رسند. اول اینکه در گروه A بین پاختاکور و الفیها عربستان به تساوی کشیده می شود زیرا در این صورت ازبک ها هشت امتیازی خواهند شد و امتیاز کمتری نسبت به پرسپولیس خواهند داشت و دومین موقعیت برتری الفیحه عربستان است. عربستان مقابل پاختاکور با تفاضل گل مثبت یک گل و اگر این اتفاق بیفتد الفیها با تفاضل گل صفر ۹ امتیازی می شود و پرسپولیس با تساوی مقابل الدحیل ۹ امتیازی می شود و تفاضل گل مثبتی هم دارد. یکی و شرایط بهتری نسبت به الفیها و السد، تیم های دوم گروه A و B پیدا می کنند. البته اگر الفیها با دو گل یا بیشتر از سد پاختاکور بگذرد و پرسپولیس متوقف شود، قرمزها. همراه با السد قطر حذف خواهد شد.

جدول گروه A لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس اگر ببازد از آسیا خداحافظی می کند

پرسپولیس در صورت شکست در دیدار مقابل الدحیل ۸ امتیازی می ماند و با توجه به اینکه تفاضل گل کمتری نسبت به السد قطر با تفاضل گل مثبت ۴ دارد قطعا شانسی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی ندارد. لیگ قهرمانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا