ورزشی

پرسپولیس ۱۴۰۲؛ هت‌تریک قهرمانی در سال تلخ و شوکه کننده!

در کل سال ۱۴۰۲ را می توان سالی موفق برای پرسپولیسی ها دانست. شروع رویایی امسال با چندین پیروزی متوالی و جبران اختلاف امتیاز با رقبا و در نهایت قهرمانی در بیست و دومین دوره لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی در کنار آن بهترین روزهای سال را برای سرخ پوشان پایتخت رقم زد. ، سالی که می توانند از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف شوند. او آسیا را حادثه ای تلخ و جدایی گل محمدی را تکان دهنده دانست.

آغاز سال ۱۴۰۲ با پیروزی های متوالی و هت تریک در جام قهرمانی

پرسپولیس که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ وضعیت خوبی نداشت و در رده سوم لیگ قرار داشت، سال ۱۴۰۲ را فوق العاده آغاز کرد و در کمال ناباوری موفق شد با ۷ قهرمانی عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند. پیروزی های پیاپی، اتفاقی که بیشتر شبیه معجزه بود و سرخ ها موفق شدند در روزهای پایانی پیروز شوند تا جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرند.

علاوه بر لیگ، قهرمانی در جام حذفی روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۲ را برای پرسپولیس رویایی‌تر کرد که با پیروزی مقابل استقلال در دهم رخ داد. خرداد ماه آمد و شیرینی دوبل قرمزها را چند برابر کرد. پس از آن، پرسپولیس به دلیل قهرمانی در هر دو جام، قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شد تا در سال ۱۴۰۲ هت تریک قهرمانی خود را تکمیل کند.

تغییرات در نقل و انتقالات در ابتدای فصل

پرسپولیس که فصل بیست و دوم را با دو قهرمانی به پایان رساند؛ او فصل جدید لیگ را با تغییراتی آغاز کرد. جذب بازیکنانی چون شهاب زاهدی، حسین کنعانی زادگان، مسعود ریگی، یاسین سلمانی و نبیل باهویی در کنار رفتن بازیکنانی چون عیسی آل کثیر، لئاندرو پریرا، شیخ دیاباته، کمال صغنیا و سیامک نعمتی از مهم ترین تغییرات این تیم بود. از قرمزها در تابستان ۱۴۰۲; اما این تغییرات دوباره در زمستان و نیم فصل متحول شد و این بار بازیکنان بهتری چون آرونوف، عبدالکریم حسن و محمد خدابندلو به پرسپولیس پیوستند و آل کثیر دوباره به جمع سرخ پوشان بازگشت تا این تیم به اوج خود بازگردد. روزهای آخر سال ۱۴۰۲.

حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی

یکی از بدترین خاطرات پرسپولیس از سال گذشته، حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است. این تیم پس از شکست مقابل الدحیل قطر در ورزشگاه آزادی با ۸ امتیاز در رده دوم گروه E قرار گرفت. ماند

شوک بزرگ گل محمدی جدا شد

قطعا بزرگترین شوک سال ۱۴۰۲ به پرسپولیس، جدایی غیرمنتظره یحیی گل محمدی از این تیم بود. یحیی که فصل گذشته با پرسپولیس قهرمانی دوگانه را جشن گرفت، در اواسط فصل جدید تصمیم به جدایی گرفت و این بار برخلاف دفعات قبل، بر تصمیم خود ثابت قدم بود. سرمربی موفق سال های اخیر پرسپولیس که فصل پرتلاطمی را با تیمش سپری کرده بود، پس از اختلاف شدید و چالش جدی با مدیران باشگاه و عصبانیت های مکرر، ۱۹ دی ماه به حضور چهار ساله خود در پرسپولیس پایان داد و رسما از این تیم جدا شد. تیم

انتخاب اسمار به عنوان سرمربی و عملکرد او فراتر از انتظار

پس از یحیی، انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس یکی از بزرگ ترین چالش های رضا درویش در باشگاه پرسپولیس بود که به عجیب ترین شکل ممکن پایان یافت. با یک چرخش ۱۸۰ درجه ای، اسمار ویرا برزیلی سرمربی جدید پرسپولیس شد، انتخابی که در ابتدا با انتقاد بسیاری از هواداران و پیشکسوتان مواجه شد و با شکست در اولین تجربه مقابل آلومینیوم اراک به اوج خود رسید، اما پس از آن، عملکردی را به نمایش گذاشت. پرسپولیس با اسمار مورد تمجید همه هواداران قرار گرفت. او تیم را با خود آورد.

پرسپولیس در پایان سال ۱۴۰۲ با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدر در رده دوم جدول قرار دارد اما سرخپوشان پایتخت امیدوارند در ابتدای سال ۱۴۰۳ عملکردی مشابه سال ۱۴۰۲ داشته باشند و جبران کنند. برای اختلاف امتیاز در ۹ هفته باقی مانده با پیروزی های متوالی. و بار دیگر قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا