ورزشی

پرسپولیس ۷ اتهام به استقلال زد

وی افزود: ۲ مورد را باید از سازمان لیگ می پرسیدیم. یک عده باید به کمیته انضباطی که قرار بود دعوت شوند بیایند. استعلام داریم و برخی ابهامات باید برطرف شود.

رئیس کمیته انضباطی با بیان اینکه وکلای پرسپولیس از ۶ پرونده شکایت کرده اند گفت: کارگروه ۶ پرونده را اعلام کرده است. پرسپولیس یک مورد هم اضافه کرد که در مجموع ۷ مورد می شود. همه این مسائل بررسی شد.

حسن زاده در مورد زمان صدور حکم و اینکه آیا قبل از دربی صادر می شود توضیح داد. یک عده باید بیایند و یک سری پرس و جو می شود. ما جلسه نداریم اما برخی در مورد استعلام ها توضیح دهند. ما با توجه به این موارد تصمیم می گیریم.

وی در خصوص پرونده چاقوکشی در جلسه امیدی گل گهر و فجرسپاسی اظهار داشت: در همان شب برای این پرونده دستور موقت صادر شد. دادستانی سیرجان نیز اعلام کرد که فرد خاطی دستگیر و همچنان در بازداشت به سر می برد. وقتی گزارش ناظر بازی به دست ما رسید عده ای از ۲ تیم محروم شدند که فعلا باید دفاع را بفرستند و بعد تصمیم می گیریم.

رئیس کمیته انضباطی با بیان اینکه در ابتدای لیگ اقدامات قاطع تری داشتند و برخی مربیان نیز احضار شدند، گفت: با کم رنگ شدن این اقدامات، تنش ها در لیگ برتر افزایش یافت. ما با هر اتفاقی در طول بازی برخورد می کنیم، موردی وجود ندارد که تاکنون به آن رسیدگی نشده باشد. حالا اینکه تا چه حد جواب داد بحث دیگری است.

حسن زاده افزود: با همان شدت و شدت دستور موقت رای و جرایم داریم اما متاسفانه شاهد این تخلفات نیز هستیم.

وی در پاسخ گفت: عده ای معتقدند اگر اشتباهات داوری مطرح نشود، تکرار می شود و کمیته داوران توجهی نمی کند و در شرایطی که به خداداد افشاریان تاکید شده است که اوضاع را درست کند، اما هرکسی صحبت کرده است. داوری به خصوص در ابتدای فصل ممنوع شد و آیا تصور نمی کند جایی نیاز به نقد منصفانه داشته باشد، خاطرنشان کرد: شما می گویید نقد منصفانه، اما این با تهمت زدن و دروغ گفتن به داور فرق دارد.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: به همه باشگاه ها گفتیم کتبا به ما اعلام کنند تا پیگیری کنیم. اگر کسی از داور گلایه دارد به ما بگوید اما اجازه نمی دهیم بعد از بازی پست بگذارد که فقط باعث تشویش اذهان عمومی شود یا فضای فوتبال را ملتهب کند.

حسن زاده در پاسخ به این سوال که آیا بهتر است قوانین نقل و انتقالات در این فصل اعلام شود و از فصل آینده اجرایی شود، گفت: در حال اجرای این دستورالعمل هستیم.

وی در خصوص اینکه آیا قبل از تصویب این قوانین از وی نظر خواسته شده است، توضیح داد: در جلسه ای که مربوط به کلیات بود حضور داشتم اما از ابتدا تا انتهای کار اینطور نبود که حضور داشته باشم. البته پیشنهاد می کنیم در پایان این فصل حداقل همایشی با حضور همه مسئولان حقوقی باشگاه های لیگ برتری، لیگ دسته اول و مراجع قضایی برگزار شود تا مواردی که می تواند کمک کند. برای بهبود این دستورالعمل اعمال می شود. کمیته نقل و انتقالات نیز مسئولیت نظارت بر این امور را تا پایان فصل بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا