فرهنگ و هنر

پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما در حال رکوردشکنی :: افق میهن

پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما رکوردشکنی است

به گزارش افق میهن؛ قسمت دوم انیمیشن «Inside Out» بار دیگر رکورد زد و به تنها انیمیشن تاریخ تبدیل شد که با پیشی گرفتن از فروش ۱.۶ میلیارد دلاری به این فروش فوق العاده دست یافته است.

تاکنون تنها ۱۲ فیلم توانسته اند به این رقم در فروش جهانی دست یابند که انیمیشن جدید دیزنی و پیکسار جدیدترین آنها محسوب می شود. انیمیشن «درون و بیرون» از فروش خود در بازار جهانی (خارج از آمریکا) یک میلیارد دلار درآمد کسب کرد که از این نظر نیز اثری موفق و پرفروش محسوب می شود.

اگرچه در مجموع ۵۵ فیلم در سراسر جهان یک میلیارد دلار فروش داشته اند (که شامل فروش داخلی ایالات متحده و بین المللی در گیشه می شود)، تنها ۱۲ فیلم از بازارهای خارج از کشور به این موفقیت دست یافته اند که همگی عناوین لایو اکشن هستند. البته، بازسازی انیمیشن شیرشاه دیزنی در سال ۲۰۱۹ در سطح بین‌المللی ۱.۱ میلیارد دلار فروخت، اما از آنجایی که استودیو این بازسازی را به‌جای رایانه‌ای، به‌عنوان لایو اکشن طبقه‌بندی کرد، In and Out 2 Technically، این اولین انیمیشن تاریخ است که تبدیل به یک پرفروش جهانی شده است.

رسیدن به مرز قابل توجه ۱ میلیارد دلاری فروش در خارج از ایالات متحده به این معنی است که Inside Out 2 موفقیت آمیز بوده و تقریباً در همه جای دنیا که اکران شده است، باکس آفیس پرفروش بوده است. در جدول برترین بازارهای خارجی مربوط به این انیمیشن، مکزیک (۱۰۲.۲ میلیون دلار)، برزیل (۸۰ میلیون دلار)، بریتانیا (۷۲.۷ میلیون دلار)، فرانسه (۶۲.۶ میلیون دلار) و کره جنوبی (۶۰.۸ میلیون دلار) بهترین فروش را داشته اند. بزرگترین مخاطبان

دنباله انیمیشن پیکسار-دیزنی در حال حاضر با ۱.۶۴۹ میلیارد دلار در سراسر جهان، از جمله ۱.۰۰۲ میلیارد دلار در خارج از کشور و ۶۴۶.۳ میلیون دلار در داخل، پرفروش ترین فیلم سال است. هفته‌ها پیش، «Inside and Out 2» با پشت سر گذاشتن قسمت دوم «یخ‌زده» به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ تبدیل شد.

تنها اثری که امسال توانایی شکستن رکورد این انیشمن در باکس آفیس جهانی را دارد، قسمت سوم فیلم ابرقهرمانی «ددپول» با عنوان «ددپول و ولورین» است که تاکنون فروش خوبی نیز داشته و به تازگی وارد بازار شده است. باشگاه میلیاردرهای هالیوود و در بین پرفروش ترین فیلم های ابرقهرمانی در جایگاه هشتم قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا