اقتصاد جهان

پرواز آزمایشی اولین هواپیمای برقی چین با موفقیت انجام شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، رسانه های چینی روز جمعه اعلام کردند که اولین هواپیمای برقی این کشور پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داده است.

هواپیمای AG60E که توسط شرکت صنعت هوانوردی عمومی چین ساخته شده است، روز چهارشنبه از فرودگاه جیاند کیانداوهو در استان ژجیانگ در شرق چین بلند شد.

چاینا دیلی به نقل از سازنده این هواپیمای برقی نوشت که این هواپیما پس از یک پرواز آزمایشی کوتاه در همان فرودگاه فرود آمد.

هواپیمای AG60E نسخه بهبود یافته الکتریکی مدل AG60 است که یک هواپیمای سبک تمام فلزی، دو سرنشینه و تک موتوره است. AG60 برای اهداف غیرنظامی مانند آموزش پرواز، کشاورزی و اکتشافات هوایی طراحی شده است.

به گزارش شین هوا، طول هواپیمای AG60E 6.9 متر، طول کل دو بال آن ۸.۶ متر و حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است.

این شرکت سازنده در گفتگو با این رسانه تاکید کرد که ساخت نسخه الکتریکی این هواپیمای بال ثابت به صنعت نوظهور و استراتژیک کمک می کند.

به‌جای نفت سفید، هواپیماهای الکتریکی معمولاً از باتری‌های لیتیوم یونی قابل شارژ و موتورهای الکتریکی که به دلیل انتشار کربن صفر شناخته می‌شوند، نیرو می‌گیرند.

منابع انرژی جایگزین در این هواپیماها شامل نیروی خورشیدی یا موتورهای هیبریدی، نیمه الکتریکی و احتراق داخلی است.

هواپیماهای برقی در کشورهای دیگر نیز ساخته شده است. رولزرویس سریع ترین هواپیمای تمام الکتریکی جهان را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا