اخبار اقتصاد ایران

پرواز رشت به آستراخان دوباره راه اندازی می شود | تعامل تجار با اتاق بازرگانی افزایش یابد

رضاییان یکی از نقاط ضعف آستاراخان و گیلان را نبود پروازهای داخلی رشت به آستاراخان دانست و گفت: در جلسه رسمی شورای عالی مصوب شد که موضوع پرواز را جدی بگیریم و دوباره راه اندازی کنیم. “

ایران تحلیل رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون رئیس جمهور و کشاورزی گیلان در دیدار با تجار ایرانی و روسی در خانه تجاری ایران در آستاراخان روسیه، با تاکید بر اینکه تجار ایرانی و روش بسیار نزدیک هستند. به یکدیگر و این حدود ۴۰۰ سال است که ادامه دارد. وی پیش از این گفته بود: تجار و بازرگانان ایرانی در روسیه حضور خوبی دارند، انتظار دارم اتاق بازرگانی حضور پر رنگ تری داشته باشد و پیامم به همه تجار عزیزی که افتخار حضور دارند و کسانی که افتخار حضور ندارند این است که ، اتاق بازرگانی متعلق به همه شماست. اتاق بازرگانی گیلان در خدمت شماست.

قاسم رضاییان با بیان اینکه مقدمات را پشت سر گذاشتیم و دیگر فرصتی برای تعارف و تدارک نیست، خاطرنشان کرد: همین الان از برنامه ده ساله خیلی عقب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران و روسیه هر دو مورد تحریم استکبار جهانی قرار گرفته اند. وی گفت: همه باید به هم کمک کنیم و به مسائل عملیاتی بپردازیم.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به اینکه سهم ایران از بازار ۲۹۰ میلیاردی روسیه تقریباً ۱.۱ درصد است، افزود: این واقعاً رضایت بخش نیست و باید اذعان کنیم که در بحث اقتصاد و روابط تجاری با روسیه تقریباً شکست خوردیم. “

رضاییان ادامه داد: وقتی قبول کردیم که خوب عمل نکردیم باید وارد مرحله جدیدی شویم که به عنوان مرجع عالیقدر استان و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و ریاست محترم جمهور از صحبت و توسعه عملیاتی دست برداریم. فدراسیون روسیه، نظر آنها این است که موضوع روابط اقتصادی باید به روز شود و بتوانیم حداقل به ترکیه برسیم.

وی یکی از نقاط ضعف آستاراخان و گیلان را نبود پروازهای داخلی رشت به آستاراخان دانست و گفت: ۱۵ سال در اتاق بازرگانی گیلان بودم و با اتاق بازرگانی بیگانه نیستم. من از تجار ایرانی حاضر در آستاراخان انتظار دارم که فکرشان این نباشد که فقط به ایران وارد کنند.

رضاییان افزود: شب گذشته در جلسه رسمی شورای عالی استانداری مصوب کرد که موضوع پرواز را جدی بگیریم و مجدداً راه اندازی کنیم.

به گزارش دیارمیرزا رئیس اتاق بازرگانی گیلان خواستار افزایش تعامل و ارتباط تجاز با اتاق بازرگانی شد و افزود: علاوه بر تجارت، در حوزه گردشگری سلامت نیز ظرفیت داریم و از کشور به ایران می آیند. بیشتر کشورهای جهان برای گردشگری سلامت

رضاییان با اشاره به تکمیل ساختمان اتاق بازرگانی گیلان تا ۲ ماه آینده تصریح کرد: کمیسیون های مختلفی از جمله کشاورزی، کمیسیون صادرات، حمل و نقل و گردشگری، صنایع دستی و صنایع غذایی در اتاق بازرگانی بسیار فعال شد و یکی از اهداف من است. تبدیل شدن به اتاق بازرگانی واقعی گیلان است.

وی در پایان گفت: با اتاق بازرگانی ایران صحبت کردم و ظرف یک هفته تا ده روز مشخص می شود. انشاالله بتوانیم کاری را که دوستان در اتاق بازرگانی نیاز دارند در این اتاق بازرگانی پیاده کنیم. برنامه ریزی می کنیم که این کمیسیون هایی که در اتاق بازرگانی گیلان تشکیل شده است، اینجا تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا