اقتصاد جهان

پرواز موفقیت آمیز تاکسی های هوایی در چین + عکس

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، نشریه چینی «شنژن دیلی» در گزارشی نوشت: دو فروند هواپیما با استفاده از فناوری برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) در ۲۷ فوریه پرواز آزمایشی خود را به پایان رساندند و از بندر شکو برخاستند. کشتی های دریایی به بندر جیوژو در شهر ژوهای پرواز کردند.

خط تاکسی هوایی، سفر زمینی یک طرفه بین دو شهر چین را از حدود سه ساعت به تنها ۲۰ دقیقه کوتاه می کند و نقطه عطف جدیدی در آینده سفرهای هوایی در ارتفاع کم است.

این دو تاکسی پرنده Prosperity توسط AutoFlight Technologies که دفتر مرکزی آن در شانگهای قرار دارد، تولید می شوند.

آنها ساعت ۱۷ از سکویی در بندر شکو بلند شدند و با کمک هشت ملخ عمودی ثابت خود به ارتفاع حدود ۱۰۰ متر رسیدند و سپس به صورت افقی به جلو حرکت کردند.

این پرواز نمایشی با همراهی یک هلیکوپتر پس از ۲۰ دقیقه با فرود موفقیت آمیز در بندر جیوژو به پایان رسید.

اطلاعات پرواز خودروها نشان می دهد که این تاکسی ها دارای برد پروازی ۲۵۰ کیلومتر و سرعت کروز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هستند. این خودروها با حداکثر وزن برخاست ۱۵۰۰ کیلوگرم، قابلیت حمل چهار سرنشین و بار را دارند.

در مارس سال گذشته، Autoflight زمانی که رکورد جهانی طولانی ترین پرواز عمودی برخاست و فرود توسط یک هواپیمای الکتریکی تمام باتری را به نام خود ثبت کرد، خبرساز شد.

طی یک پرواز آزمایشی کنترل از راه دور در آلمان، این هواپیما توانایی خود را در حفظ سرعت کروز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و برد ۲۵۰ کیلومتر نشان داد.

با توسعه وسایل نقلیه الکتریکی و باتری ها و همچنین سایر اجزای خودرو، فناوری برخاستن و فرود عمودی الکتریکی تجربه گسترده ای برای کاربردهای عملی به دست آورده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا