فرهنگ و هنر

پرونده‌ی زهره فکور صبور؛ قتل یا خودکشی خانم بازیگر؟ :: افق میهن

صرف نظر از جنبه های قضایی و اخلاقی این پرونده، آنچه در چنین رویدادهایی قابل تامل است، جنبه های التهابی و خطرناک شهرت و زندگی سلبریتی ها است که می تواند زندگی آنها را از طریق فناوری های دیجیتال در معرض فشار و تهدید قرار دهد و حتی منجر به مرگ شود. به همان اندازه که دنیای رسانه های فنی می تواند منجر به تبلیغات بیشتر شود، می تواند به بدنامی یا قضاوت های مرگبار دامن بزند و شمشیر دولبه است.

به گزارش افق میهن، با افشای و رمزگشایی جدید از ماجرای «زهره فکور صبور»، ابعاد جدیدی از ماجرای خودکشی این بازیگر سینما و تلویزیون فاش شد تا پس از گذشت سه سال از آن حادثه تلخ، یک بار این ماجرای غم انگیز دوباره به اذهان عمومی آورده شود. دوباره خوانده شود البته کشف و افشای اطلاعات جدید در این مورد جای خود را به قرائت های جدید و تکمیلی می دهد و حال بهتر است گزارشی از واقعیت ارائه شود.

به گزارش عصر ایران، با توجه به دستگیری متهم به ایفای نقش در خودکشی این بازیگر، اکنون می توان گفت که این مرگ خودکشی نبوده بلکه ناشی از فشار روحی و یاس اجباری بوده است. به زهرا فکور صبور تحمیل شد.

به گفته وکیل زهرا فکور صبور، برخی جزئیات این پرونده اخلاقی و محرمانه بوده و شامل تهدید و اخاذی از سوی خانم فکور صبور است.

حسین شاهرخی همچنین گفت: احتمالاً تعداد شاکیان متهم قتل زهرا فکور صبور بیش از آن چیزی است که پیش بینی می کنند.

با اشاره به جزئیات این پرونده اخلاقی و محرمانه، بسیاری از افراد حادثه تلخ و جنجالی را به یاد آوردند که سال ها پیش برای بازیگر زن دیگری رخ داد. روحش از آن زخم ها پاک شود.

گویا چنین وضعیتی تکرار شده است و این بار با یک فیلم خصوصی در دست تهدید و اخاذی بود که متاسفانه این بار بازیگر جوان طاقت نیاورد و از ترس و ناامیدی دست به خودکشی زد.

صرف نظر از جنبه قضایی و اخلاقی این پرونده، آنچه در چنین رویدادهایی قابل تامل است، ابعاد ملتهب و خطرناک شهرت و زندگی سلبریتی ها است که می تواند زندگی آنها را از طریق فناوری های دیجیتال تحت فشار و تهدید قرار دهد و حتی منجر به مرگ شود.

به همان اندازه که دنیای رسانه های فنی می تواند منجر به تبلیغات بیشتر شود، می تواند به بدنامی یا قضاوت های مرگبار دامن بزند و شمشیر دولبه است.

البته واکنش همه یکسان نیست. یکی مثل آن بازیگری که از وطنش کوچ کرده، همه سختی ها را تحمل می کند و زنده می ماند (هرچند همیشه بار سنگینی از شرم را به دوش می کشد) و دیگری ممکن است بلایی سر خودش بیاورد و بهای زندگی حرفه ای اش پایان دادن به زندگی خودش باشد.

این رویدادها انگیزه ای برای اندیشیدن به ضرورت رعایت اخلاق متناسب با فضای جدید در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و مواجهه با فناوری های نوین رسانه ای است.

بدیهی است که چهره های سرشناس و معروف و به اصطلاح سلبریتی ها بیش از دیگران در کانون این بحران ها و تهدیدها قرار دارند و چه بسا درز یک اتفاق از زندگی خصوصی آنها در فضای عمومی به تلخی تبدیل شود. و حوادث تلخ و آسیب برای آنها که سرنوشت یک فرد را تحت الشعاع قرار می دهد و حرفه آنها را تحت الشعاع قرار می دهد اما از طرف دیگر باید به امثال متهمانی که دستگیر شدند اشاره کرد که چگونه با آبرو و آبرو بازی می کنند. و در نهایت با زندگی سایر انسانها و به آشوب کشیدن جامعه.

ما در جامعه و دنیایی زندگی می کنیم که با پیشرفت تکنولوژی، ضرورت اخلاقی زندگی افزایش می یابد. انسان مدرن دقیقاً به این دلیل که امکان بداخلاقی گسترش یافته است، قطعاً به جامعه اخلاقی تری نیاز دارد.

چه بسیار زندگی های واقعی به دلیل زندگی مجازی و روابط آن نابود شد و چه بسیار روح ها نابود شدند. البته این سردرگمی ها و گرفتاری ها ربطی به ماهیت دنیای دیجیتال ندارد.

این روح های پریشان هستند که هر نوآوری در جهان را به ابزاری برای ایجاد بحران تبدیل می کنند. هیچ سلبریتی یا غیر سلبریتی وجود ندارد، ذهن سالم در ذهن سالم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا