ورزشی

پرونده جعل پرسپولیس در کمیته انضباطی/ رد MRI ازسوی نظام پزشکی

بر اساس دستورالعمل حاکم بر قراردادهای باشگاه ها با بازیکنان، کادر فنی و سایر افراد حاضر در فصل ۱۴۰۲-۰۳؛ اگر بازیکن خارجی در کمتر از ۶۰ درصد زمان بازی شرکت نمی کرد، به ازای هر بازیکن ناکارآمد، سهمیه خارجی آن باشگاه برای فصل بعد کسر می شد، اما این قانون یک تبصره داشت و اگر مصدومیت توسط ایفمارک تایید می شد، از کاهش سهمیه جلوگیری شد. . هرچند بعدها این قانون از تعیین تعداد دقایق حضور در زمین به تعداد حضور در لیست مسابقات تغییر کرد اما به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس را با مشکل بزرگی مواجه کرده است.

پرسپولیس برای حفظ سهمیه خارجی خود تصمیم گرفت مدارک پزشکی مربوط به مصدومیت نبیل باهویی، مهاجم سابق سوئد را به آیفمارک ارائه کند. یکی از نکات بارز و مشکوک ماجرا، ارائه گواهی ام آر آی از یکی از بیمارستان های مرکز تهران بود. با بررسی امکانات بیمارستان مذکور، عوامل آیفمارک متوجه می شوند که این مرکز درمانی به هیچ وجه خدمات ام آر آی ارائه نمی دهد!

در ادامه مدارک پزشکی متناقض باشگاه پرسپولیس توسط آیفمارک به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع خواهد شد. کمیته انضباطی از گزارش ایفمارک قانع نمی شود و ابتدا از بیمارستان استعلام می گیرد و پاسخی دریافت نمی کند و سپس به نظام پزشکی مراجعه می کند. سازمان نظام پزشکی در پاسخ به استعلام اعلام کرد که بیمارستان مذکور به هیچ عنوان امکان ام آر آی را نداشته است. با این سخنان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس مهلت داد تا متخلفان را در خصوص اعتراض و مدارک جعلی معرفی کند و باشگاه پرسپولیس دفاعیه خود را در این مورد ارسال کرده است.

پس از پایان مهلت ارائه دفاعیات پرسپولیس، کمیته انضباطی طی روزهای آینده برای معرفی و جریمه متخلفان و عوامل ارائه مدارک جعلی پزشکی تشکیل جلسه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا