اخبار اقتصاد ایران

پروژه آزادراه منجیل–رودبار باید هر چه سریعتر تکمیل گردد

بازرس کل استان گیلان بیان کرد: چرا باید با اجرای ناقص پروژه آزاد جاده رشت – منجیل جان و مال مردم در خطر باشد؟ پروژه مذکور باید هر چه سریعتر به اتمام برسد تا منافع آن به گوش مردم استان و کشور برسد.

افق میهن، در راستای برنامه ریزی های انجام شده بازرسی سازمان بازرسی کل کشور با موضوع تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام، جلسه ای در خصوص تعیین تکلیف و تعیین تکلیف باقیمانده آثار آزاد راه منجیل – رودبار برگزار شد. در بازرسی کل استان گیلان

در این جلسه با حضور احمد آقایی بازرسی کل استان گیلان، جوادی راد معاون نظارت و بازرسی و فرشید سربارس رئیس اداره امور تولیدی بازرسی کل کشور، دوستی آزاد مدیر راه رشت – منجیل کشور شرکت زیرساخت، پردل نژاد مدیر پروژه های شرکت زیربنایی استان و سایر مدیران پروژه برگزار و مشکلات و موانع اجرای پروژه بررسی شد.

بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه با بررسی مدارک و مستندات، استماع توضیحات مسئولان مربوطه و انجام بازدیدهای میدانی مشخص شد که دیوارهای حفاظتی جاده همچنان نیمه کاره است، گفت: به دلیل وقوع زلزله منطقه مستعد و بارندگی های شدید محلی، احتمال خسارت جدی و در نتیجه تخریب و انسداد آزاد راه به صورت احتمالی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم تنظیم صورتجلسه جلسات پارامومن جابجایی تاسیسات آب، برق، گاز و مخابرات در محدوده بلوار وحدت در پروژه مذکور و برآورد هزینه توسط ادارات مربوطه، لذا تاکنون پیمانکار و کارفرما نسبت به پرداخت هزینه جابجایی زیرساخت و تکمیل آزادراه به آن اقدامی نکرده اند و با بازگشایی محور موضوع رها شده است.

بازرس کل استان گیلان بیان کرد: چرا باید جان و مال مردم به دلیل عدم اجرای کامل این پروژه در خطر باشد؟ پروژه مذکور باید هر چه زودتر به اتمام برسد تا منافع آن به گوش مردم استان و کشور برسد.

با توجه به موارد مطرح شده در جلسه فوق مقرر شد شرکت زیرساخت پس از کسب مجوز لازم از پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر مراجع ذیربط از پایان سال جاری نسبت به تهیه برنامه زمانبندی مکتوب جهت تکمیل قسمت های نیمه کاره پروژه اقدام نماید. مهر ماه جهت اجراي كارهاي باقيمانده از قبيل روشنايي تونل ها و پل ها، روكش آسفالت و … حداكثر تا تاريخ ۲۵/۰۷/۱۳۰۳ و پرداخت بخشي از مطالبات پيمانكار در اسرع وقت.

همچنین به منظور اجرای هرچه سریعتر پروژه و مابقی کارهای مربوط به جابجایی تاسیسات آب، برق، مخابرات و فیبر نوری و بازگشایی بلوار وحدت با هماهنگی دستگاه های خدمات رسان و شهرداری ها و پیمانکاران زیرمجموعه این وزارتخانه. شرکت زیرساخت ۵۰ درصد مبلغ را پرداخت خواهد کرد. پرداخت جلسات نظارتی در تاریخ ۱۰/۰۸/۱۴۰۳.

در ابتدای جلسه هر یک از حاضرین به طرح مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و درخواست کردند تا با رفع این مشکلات هر چه سریعتر به شروع این پروژه کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا