پروژه تراموا بین توقف و اجرا درجا زد!
با وجود آزمایش های میدانی و تمایل جامعه برای شروع تراموا در تهران ، هیچ تصمیمی نهایی برای سرنوشت سیستم اتخاذ نشده است. شورای شهر می گوید که وی هیچ گزارشی ، بازدید و اطلاعاتی در مورد قیمت ها ندارد. اکنون این پروژه بین الزامات شهرداری و تردید شورا در مرز و تعلیق است.
طبق گفته های Business News ، ایده استفاده از تراموا در پایتخت ایده جدیدی نیست. بیش از یک دهه است که مقامات شهر خواستار تراموا به عنوان راه حلی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا هستند ، اما هر بار که پروژه افزایش یافته و سپس متوقف شده است. از مدل های اروپایی گرفته تا گزینه های وارداتی از شرق آسیا ، تراموا بارها افزایش یافته است ، اما هرگز به مرحله عملیاتی نرسیده است. این بار عدم اجماع در بین تصمیم گیرندگان ، علی رغم آزمایشات موفق و وعده های محلی ، آینده این سیستم حمل و نقل را به حالت عدم اطمینان رساند.
در حالی که شهرداری تهران در مورد موفقیت تست های فنی قطار و ورود به آخرین مرحله از شروع شما صحبت می کند ، رئیس شورای شهر تهران گفت که هیچ بازدیدی انجام نشده است ، نه گزارش در مورد قیمت ها و نه معاینات متخصص. شهرداری همچنین در حال توسعه بزرگترین پروژه نوسازی اتوبوس در سالهای اخیر است.
تراموا اتوبوس که از چین دعوت شده است یک اتوبوس سه کابین است
مهدی چمران ، رئیس شورای شهر شورای شهر تهران ، که بارها و بارها علیه این پروژه صحبت کرده بود مهر وی در توضیحی صریح ، گفت که اتوبوس موافقت نمی کند که اتوبوس را برای شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت بخرد ، اگرچه تراموا که از چین بارگیری شده است ، بیشتر سه نفری است.
چمران از این پس اسفند وی تأکید کرد که نتیجه آزمایش تراموا هنوز مشخص نیست و تصمیم نهایی در مورد فعالیت های وی در تهران یا بازگشت وی به چین توسط شورای شهر گرفته شده است.
همه چیز از طریق تراموا ارائه شده است
با وجود این مواضع ، شهرداری تهران برنامه های خود را متوقف نکرد. احمد قاییم ، مدیرعامل شرکت اتوبوس تهران ، آزمایش های شبانه سه مسیر و تمایل به آزمایش های روزانه را با چهار کابین اعلام کرد. این آزمایشات موفقیت آمیز است و طرف چینی اعلام شده است که آیا این آزمایشات با تراموا های فعلی یا دو تراموا به ایران منتقل می شود.
Qayyum افزود: زیرساخت های مورد نیاز برای امتحان در کمترین زمان ممکن ارائه شده است ، خطوط ویژه و مسیرهای ویژه ایجاد شده است و خوشبختانه تمام آزمایشات با موفقیت انجام شد و لیست چک مربوطه به پایان رسید.
وی در ادامه به شهردار شهردار در سفر تهران به فرآیند آزمایش اشاره کرد که قرارداد شروع اتوبوس در تهران نتیجه گرفته می شود و تهران به زودی این سیستم حمل و نقل جدید را خواهد داشت.
در آخرین اظهارات خود در مورد تاریخ ، رئیس شورای شهر شورای شهر تهران. مرداد ۱۳۹۴ اعلام کرد که گزارش کار برای بحث اتوبوس داده نشده است ، بازدید فنی انجام شده است و هیچ گزارشی ارائه نشده است. نظر متخصص در مورد اتوبوس برقی باید پس از بازدید فنی و گزارش های آن ارسال شود. بحث تراموا اکنون فراموش شده است.
از طرف دیگر ، احمد قییم ، مدیر عامل شرکت شعبه اتوبوس تهران ، همزمان با اختلاف نظر در مورد پروژه اتوبوس های برقی که تهران هر روز به یک ناوگان قدرتمند و متناسب با جمعیت رسمی حدود ۵ میلیون نفر و جمعیت موبایل نیاز دارد: ISNA: در ابتدای نیمه ششم. اما امروز این تعداد به حدود ۲ واحد رسیده است.
وی با توجه به هدف شهرداری برای دستیابی به چهار اتوبوس تا پایان سال ، وی افزود: “این بدان معنی است که حدود ۲ واحد با ابتدای دوره و یک گام مهم در توسعه حمل و نقل عمومی مقایسه می شوند.”
تاکنون چند اتوبوس برقی وارد شده است؟
در همین راستا ، تهران ورود اتوبوس های برقی را در دو مرحله ترتیب داد. قییم گفت: در مرحله اول ، ۵ اتوبوس برقی وارد کشور شدند و هم اکنون در چهار خط اتوبوس مشغول خدمت هستند. ثانیا ، ۵ اتوبوس برقی تاکنون وارد کشور شده اند ، با بندر شهید رجائی ، که ۴ تهران در آن رخ داده است و در حال حاضر در مرحله بازرسی هستند.
در ارتباط با این تضادها ، می توان گفت که شهرداری تهران متقاعد شده است که موفقیت پروژه تراموا و تمایل در زیرساخت ها برای اجرای آن توسط وی اجرا خواهد شد ، اما شورای شهر هنوز تصمیمی برای حمایت یا رد پروژه به دلیل عدم گزارش فنی ، شفاف سازی و ارزیابی تخصصی اتخاذ نکرده است.
تا زمانی که این خدمات مخفی و مدیریتی بین دو نهاد اصلی اداره سرمایه ، تراموا در مرز ورود یا بازگشت به چین باقی بماند.