بانک و بیمه

پروژه نهضت ملی مسکن کُندتر می شود

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: این در حالی است که اخیراً وزارت راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده بود که متقاضیان مسکن اجتماعی باید از این پس ودیعه خود را به صورت ماهانه پرداخت کنند، اما وزارت راه این موضوع را تکذیب می کند و معتقد است که تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه پرداختی متقاضیان انجام نشود. محل مهر مبلغ قابل پرداخت ۲۸۰ میلیون تومان در ماه است. اما نکته مهم و جالب این ویرایش این است که متقاضیان باید تا ۲۰ سال سن داشته باشند مهر در این ماه ۲۸۰ میلیون تومان برای پروژه ای که تنها ۱۲ درصد پیشرفت داشته است می پردازند.

پروژه ۵۴۰۰ واحدی رباط کریم ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در صورت تامین نشدن درآمد متقاضیان و پرداخت نشدن مزایا نمی توان به پیشرفت سریع پروژه در ماه های آینده امیدوار بود.

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: پروژه ۵۴۰۰ واحدی رباط کریم ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در صورت تامین نشدن درآمد متقاضیان و عدم پرداخت اعتبار، نمی توان به پیشرفت سریع پروژه در ماه های آینده امیدوار بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از آنجایی که بانک ها به طرح های نهضت ملی مسکن تزریق نقدی و اعتباری ندادند و به منظور جلوگیری از توقف پروژه ها، سعی کردیم بخشی از منابع را در اختیار سازمان مسکن قرار دهیم. تامین متقاضیان و با وجود مشکلات مالی، پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تهران متوقف نشده و با قوت در حال انجام است.

وی افزود: در هر صورت سهم متقاضیان ماهانه نیست و بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه اعم از طرح، پروانه ساختمانی و نقشه بارگذاری شده در سامانه، متقاضیان ملزم به پرداخت بخشی از آن خواهند بود مشارکت با توجه به پیشرفت پروژه

وی تصریح کرد: تاکنون حتی متقاضیانی که وجوه ناقص و اندک واریز کرده اند را حذف نکرده ایم.

با این میزان بیم آن داریم که در ماه های آینده سرعت اجرای پروژه ها کاهش پیدا کند و رایزنی های خوبی با مسئولان مربوطه در این زمینه داشته ایم.

جنتی با بیان اینکه متقاضیان طرح های نهضت ملی مسکن تا امروز باید حداقل ۲۸۰ میلیون تومان را تکمیل کنند، گفت: میانگین پرداختی متقاضیان طرح ۵۴۰۰ واحدی رباط کریم تاکنون به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. وی نگران کاهش سرعت اجرای پروژه ها در ماه های آینده است و رایزنی های خوبی در این زمینه با مسئولان مربوطه داشته ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: پروژه ۵۴۰۰ واحدی رباط کریم ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در صورت تامین نشدن درآمد متقاضیان و عدم پرداخت اعتبار، نمی توان به پیشرفت سریع پروژه در ماه های آینده امیدوار بود.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی به صورت مستقیم برای متقاضیان پیامک ارسال می کند و به منظور پیگیری پرداخت، پیامک یادآوری و تایید در چند مرحله برای متقاضیان ارسال می شود.

دیروز پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از عبدالرضا غفوری، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درباره خبر تسنیم مبنی بر «شوک دولت به متقاضیان نهضت ملی مسکن» نوشت. ” ؛پرداخت ها ماهانه انجام می شد» و واکنش گستاخانه ای به شرح زیر نشان داد:

پروژه های ۵۴۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن رباط کریم از اواسط پاییز سال گذشته تاکنون؛ بدون موافقت تسهیلات بانکی و با الزام شهروندان به شروع پروژه ها از سال گذشته راه اندازی شده است.

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تاکنون از طریق پنج پیامک در سال گذشته در مجموع ۲۸۰ میلیون تومان از متقاضیان درخواست کرده است که به طور میانگین تنها ۱۵۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

اس ام اس ۲ روز پیش; پنجمین پیامک مربوط به دریافت ۵۰ میلیون تومان در فصل پاییز بود که برخی رسانه های مغرض آن را «پرداخت ماهانه» نامیدند که درست نیست. ضمناً پروژه مذکور بدون قرض الحسنه بانکی است، اما رسانه های سوخچین مدعی شدند که قراردادی برای آن وجود ندارد.

اعضای نهضت ملی مسکن رباط کریم از اواسط پاییز سال گذشته پروژه های ۵۴۰۰ واحدی را دریافت کردند و با توجه به کمبود تسهیلات بانکی و الزام شهروندان به شروع پروژه ها، این اداره کل پیامک واریزی به متقاضیان موارد زیر را دوست دارند:

۱- ارسال پیامک ثبت نام ۴۰ میلیون تومان در زمان ثبت نام

۲- ارسال پیامک ۴۰ میلیون تومانی دومین بار راه اندازی پروژه ها

۳- ارسال پیامک حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد بهمن

۴- ارسال پیامک حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد اردیبهشت

۵- ارسال پیامک ۵۰ میلیون تومانی در حدود تیرماه

۶- ارسال پیامک ۵۰ میلیون تومانی در مهرماه

جمعا ۲۸۰ میلیون تومان

پیامک هایی که دو بار در یک فصل ارسال می شوند پیامک های بعدی هستند. شایان ذکر است علیرغم ارسال ۵ افزایش پیامک به اعضا؛ میانگین سپرده اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا