فرهنگ و هنر

پرویز بابایی درگذشت +سوابق :: ایران تحلیل

پرویز بابایی مترجم و نویسنده در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایران تحلیل، پرویز بابایی در سال ۱۳۱۱ در تهران به دنیا آمد. او نزدیک به ۲۰ جلد کتاب از جمله «تاریخ عرب در عصر جدید»، «لودیگ فویرباخ و ایدئولوژی آلمانی»، «کانت و فلسفه معاصر»، «فلسفه تجربه گرا»، «از سقراط تا سارتر» را ترجمه و تألیف کرد. “، “فرهنگ اصطلاحات فلسفه”، “اومانیسم و ​​سوسیالیسم”، “دموکراسی و انقلاب”، “زمینه تکامل اجتماعی” و “مکتب های فلسفی از دوران باستان تا امروز”. زمینه های آثار او تاریخ فلسفه است. ادبیات، علوم اجتماعی و سیاسی.

نشر نقا درباره درگذشت بابایی نوشته است: «نشار نقا به همراه تمامی خوانندگان و خوانندگان آثار و ترجمه های مهم و تأثیرگذار پرویز بابایی، در غم از دست دادن این عزیز بزرگوار به جامعه ادبی و فرهنگی کشور ابراز همدردی و تسلیت می گوید. “

همچنین علی عبداللهی شاعر و مترجم نوشته است: “پرویز بابایی! معلم فرهیخته و مدام جستجوگر دنیای ما را ترک کرد. از شانس من است که سالها در کرج این افتخار را داشتم که با او همسایه باشم. پیشش رفتم. خانه چند بار با دوستان یا تنها، یک بار شعر برشت را با او خواندیم، درباره سبک برشت صحبت کردیم، به جز چند کتابش، دیوان ابوالقاسم لاهوتی را از او به یاد دارم، دلتنگ امید، شادی، نشاط، سخت کوشی و تلاش او خواهیم شد. تسلیت به خانواده و دوستان و فرهنگ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا