فرهنگ و هنر

پرکارترین بازیگران جشنواره فیلم فجر کدامند؟ :: ایران تحلیل

۵ بازیگر مرد و ۲ بازیگر زن با حضور در ۲ فیلم جشنواره چهل و دوم به عنوان پرکارترین بازیگران این دوره شناخته می شوند. بازیگرانی که برخی نقش اصلی و برخی نقش های فرعی را ایفا می کنند و با حضور در ۲ فیلم شانس خود را برای دریافت سیمرغ در این دوره دوچندان می کنند.

به گزارش ایران تحلیل، در میان ۳۴ فیلم اعلام شده چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، ۵ بازیگر مرد و ۲ بازیگر زن به عنوان پرکارترین بازیگران این دوره شناخته می شوند که هر کدام در دو فیلم حضور دارند. امیرحسین آرمان او تنها بازیگری است که در دو فیلم سودای سیمرغ حضور دارد.

بهشت جنایتکاران کارگردانی شده توسط مسعود جعفری جوزانی داستانی از تاریخ معاصر ایران دارد آسمان غربی ساخته شده است محمد عسگری که تصویری از زندگی شهید شیرودی در یکی از مهمترین عملیات های وی در دوران دفاع مقدس است. آرمان پارسال با فیلم آنها مرا دوست داشتند او در جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

امیرحسین آرمان در فیلم بهشت جنایتکاران

شهرام یک دوست واقعی است یکی دیگر از بازیگران این لیست در این فیلم حضور دارد قلب رقه نقش اصلی و در باغ کیانوش نقش مکمل را ایفا می کند. قلب رقه کارگردانی شده توسط خیرالله تقیانی پور درباره وقایع سال های اخیر در سوریه است باغ کیانوش اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند رضا کشاورز که به داستانی در دهه ۶۰ می پردازد.

آخرین حضور سینمایی حق دوست در سال ۲۰۱۸ و فیلم قاتل و وحشی پخش می شود و پس از آن به جز دو سریال شبکه نمایش خانگی در هیچ فیلم دیگری بازی نکرده است.«بی تن» دیگر فیلمی است که پژمان جمشیدی در آن به ایفای نقش پرداخت تا امسال نیز مانند سی و نهمین دوره جشنواره با دو فیلم از دو فضای کمدی و اجتماعی متفاوت در جشنواره حضور داشته باشد.

بازیگر دیگری که علاوه بر بهشت جنایتکاران او در یکی از فیلم های جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشت. پژمان بازغی است. این بازیگر البته چند سالی است که در عرصه اجرای تلویزیونی در دو فیلم فعالیت می کند بهشت جنایتکاران و تابستان همان سال نقش داشته است. در تابستان همان سال فیلمی به کارگردانی محمود کلاری است و مهران مدیری نقش اصلی را ایفا می کند.

داستان زندگی یک آپاراتچی در دوران انقلاب اساس فیلم است آپاراتچی کارگردانی شده توسط قربانعلی طاهر فر بوده است برقکار هومان آن سال گذشته نیز با فیلم کلان شهر سینما او به عنوان بازیگر سینما در سینماهای قدیم در جشنواره حضور دارد و امسال نیز در فیلم آپاراتچی با همین تصویر بازی کرده است. دومین فیلم او بهشت جنایتکاران است و با امیرحسین آرمان، پژمان بازغی، سحر جعفری جوزانی و حسام منظور همچنین پخش می شود.

بازیگر فیلم سروش صحت به این معناست صبحانه با زرافه ها ترکیب بازیگران شما به جز پژمان جمشیدی ذخیره شده و بهرام رادان، هادی حجازی فر و هوتن شکیبا در سال های گذشته هر کدام نقش اصلی یک فیلم را در جشنواره داشتند اما در هیچ فیلم دیگری حضور ندارند.

پژمان جمشیدی اما علاوه بر آن صبحانه با زرافه ها او در فیلم دیگری حضور دارد که تجربه همکاری با نویسنده را به عنوان کارگردان در فیلم دارد چمنزار داشته است. فیلم بی بدن کارگردانی شده توسط مرتضی علیزاده و نوشتن کاظم دانشی فیلم دیگری هم هست که جمشیدی در آن به ایفای نقش پرداخته است، بنابراین امسال هم مانند سی و نهمین دوره جشنواره، جمشیدی با دو فیلم از دو فضای کمدی و اجتماعی متفاوت در جشنواره حضور خواهد داشت.

الناز حبیبی در فیلم شهسوار

الناز حبیبی و شبنم قربانی دو بازیگری هستند که در اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی حضور دارند.دو بازیگر زن پرکار امسال، هر دو در تمساح خونی نقش داشته اند الناز حبیبی و شبنم قربانی که در اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی حضور دارند علاوه بر این حبیبی در سوار شدن کارگردانی شده توسط حسین نمازی نقشی را ایفا کرد که هر دو درام اجتماعی امسال هستند.

شبنم قربانی با فیلم مرد بازنده او امسال اولین حضور جدی خود در جشنواره فیلم فجر را با فیلم دیگرش تجربه کرد دیوانه در فضایی کاملا متفاوت تمساح خونی نقش ایفا می کند. دیوانه برشی از زندگی شهدا مهدی و مجید زین الدین در جنگ ایران و عراق به رهبری لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب بخشی از عملیات خیبر را در جزیره مجنون انجام دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا