ترندهای روز

پزشکیان نام دولت چهاردهم را مشخص کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

رئیس جمهور دولت چهاردهم را «حکومت وحدت ملی» نامید.

پزشکان نام دولت چهاردهم را شناسایی کردند

مسعود مزیکیان، رئیس جمهوری، دولت خود را «حکومت وحدت ملی» نامید. وی که پیش از این بر ضرورت وحدت ملی و تشکیل چنین دولتی تاکید کرده بود، عصر امروز در مراسم اجرای حکم ریاست جمهوری خود که در شورای اسلامی مجلس برگزار شد، گفت: دولتی که مسئولیت اجرایی را بر عهده خواهد داشت. با رای اعتماد نمایندگان شورای اسلامی شورای اسلامی. این «حکومت وحدت ملی» است. حکومتی که مدعی حکومت همه مردم ایران است، موظف به تامین حقوق شهروندی همه ایرانیان است و متعهد است که منافع ملی را بر هر چیز دیگری ترجیح دهد.

رئیس جمهور در سخنان خود همچنین تصریح کرد: آیا نشانه ولایتمداری و التزام عملی به قانون اساسی جز تلاش مشترک برای احترام به خواست ملت است؟ وحدت ملی یعنی دست برداشتن از اختلافاتی که فقط بر اساس خودخواهی و دست به دست هم دادن برای رسیدن به این چشم انداز شکل می گیرد. آیا مردم ما در این افق میهنات چیزی غیر از این می خواستند؟

همچنین در پیامی که بلافاصله پس از اجرای مراسم به مناسبت قهرمانی تیم والیبال جوانان ایران در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر ۲۰۲۴ آسیا صادر کرد، عنوان «وحدت ملی» را تکرار کرد و گفت: جوانان تیم ملی والیبال ایران شایسته این هستند که “کاردان کارستان، قهرمانی والیبال آسیا در اولین روزهای حکومت وحدت ملی را به فال نیک می گیرم و این قهرمانی را به فرزندان و مردم عزیزم تبریک می گویم.”

افق میهن عنوان یا شعار برای دولت ها با هدف بیان سیاست ها، راهبردها و نگاه کلی دولت ها به مسائل کشور صورت می گیرد. این اقدام در دوره های اخیر ریاست جمهوری بیشتر مورد توجه روسای جمهور و دولت ها قرار گرفته است. دولت سیزدهم که در راس آن شهید سید ابراهیم رئیسی بود، شعار «دولت مردمی، ایران قدرتمند» را برگزید. شعار دولت دوازدهم و یازدهم به ریاست حسن روحانی «تدبیر و امید» و شعار دولت دهم و نهم به ریاست محمود احمدی نژاد «دولت دلسوز» یا «دولت» است. مهر” بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا