اخبار اقتصاد ایران

پست صنعتی مهم در تکمیل زنجیره تأمین اقتصاد دیجیتال است | ۱۸۰ فروشگاه آنلاین بطور مستقیم با پست گیلان قرارداد دارند

مدیر کل پست گیلان در گفتگوی زنده رادیویی با صدای مرکز گیلان به تشریح نقش پست در توسعه اقتصاد دیجیتال پرداخت.

افق میهن محمدحسین هوشنگی مدیرکل پست استان گیلان مهمان برنامه زنده رادیویی مرکز گیلان بود. مدیر کل پست استان گیلان در این برنامه که به موضوع اقتصاد و پست دیجیتالی پرداخته بود، اظهار داشت: تحول ناشی از تبدیل اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتال و توسعه تجارت الکترونیک موجب تحول شده است. در حوزه پست نیز به گونه ای که اقتصاد دیجیتال در تکمیل زنجیره تامین نیاز به آخرین مرحله ای است که در صنعت پست وجود دارد.

وی ادامه داد: شرکت ملی پست یکی از سازمان های پیشرو در پاسخگویی به تامین لجستیک در اقتصاد دیجیتال است که با ایجاد حلقه و زنجیره ارزش و با استفاده از سامانه های آنلاین به این نیاز پاسخ داده است. با ایجاد مرکز نوآوری پست در گیلان، از ایده های نخبگان در حوزه تجارت الکترونیک و لجستیک استفاده می شود و با ایجاد سازوکار موجود، نخبگان می توانند ایده ها و طرح های فناورانه و خلاقانه خود را در حوزه الکترونیک ثبت کنند. بازرگانی و تدارکات در این مرکز. انجام دادن

هوشنگی طراحی و ایجاد سامانه پردازش مرسولات بر اساس ابعاد و وزن را نمونه موفق همکاری با شرکت های دانش بنیان در استان دانست و افزود: گروه های استارتاپی و دانش بنیان دو رابط پستی را در استان راه اندازی کرده اند. تمامی خرده فروشان و فروشندگان محصولات بومی و محلی می توانند محصولات خود را از طریق پنل های فروش این پلتفرم ها به فروش برسانند و ارسال کنند.

مدیرکل پست استان گیلان در ادامه با بیان اینکه بازارهای بسیار گسترده ای در حوزه صنایع دستی، محصولات بومی محلی و محصولات استراتژیک در استان وجود دارد، افزود: بسیاری از دستگاه های اجرایی و پشتیبانی استان ذینفعانی دارند که در این زمینه ها فعال است، لذا این سازمان ها را ملزم به همکاری و هم افزایی می کند

پست گیلان ذینفعان خود را معرفی کرد تا این افراد بتوانند از زیرساخت های الکترونیکی آماده شده برای فروش محصولات خود بهره مند شوند. وی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه سهم بسزایی در رشد اقتصاد دیجیتال کشور در نظر گرفته شده است که باید محقق شود بنابراین گسترش تجارت الکترونیک علاوه بر مزایایی که برای فروشنده و خریدار ایجاد می کند. با توجه به رقابتی بودن قیمت ها، واسطه ها را نیز حذف می کند. تاثیر مستقیم خواهد داشت.

هوشنگی افزود: در بحث اقتصاد دیجیتال چند بازیگر اصلی وجود دارد و حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان تامین کننده زیرساخت یکی از مهم ترین بازیگران این حوزه است و با توجه به شاخص های ارتباطی در استان، لازم است ظرفیت ها برای توسعه اقتصاد دیجیتال در دسترس است. بازارهای بالقوه خرده فروشی آنلاین در استان، پست گیلان آماده همکاری با بسترهای فروش آنلاین می باشد.

مدیرکل پست گیلان در ادامه از ایجاد صندوق های پستی هوشمند برای تسهیل در ارسال مرسولات پستی خبر داد و افزود: صندوق های پستی هوشمند قابلیت نصب در مناطق پرتردد مسکونی و تجاری و یا در محیط های بیرونی ساختمان های پست را دارند. که مشتریان بتوانند بسته های خود را شبانه روز از این صندوق ها دریافت کنند.»

وی همچنین خدمات پست رستانت را یکی از خدمات مهم شرکت ملی پست برای تحویل مرسولات دانست و گفت: مشتریان شرکت پست که در ساعات کاری در خانه نیستند می توانند از خدمات تحویل استفاده کنند. آدرس گیرنده را در نزدیکترین دفاتر یا واحدهای پستی ثبت کنید تا ضمن جلوگیری از ورود مرسوله به چرخه توزیع، با مراجعه حضوری به باجه تحویل، نامه خود را دریافت کنند.

هوشنگی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال یک اتفاق ویژه در اقتصاد ملی است، گفت: ۱۸۰ فروشگاه اینترنتی به صورت مستقیم با پست گیلان قرارداد دارند که فرآیندهای لجستیکی آنها بر عهده شرکت ملی پست است.

مدیرکل پست گیلان از آمادگی پست گیلان برای ایجاد دفاتر پست سیار در ۱۵ نقطه شهری با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و استفاده از خودروهای یکدست و مجهز خبر داد و افزود: اشخاص حقوقی که تمایل به سرمایه گذاری در صنعت پست دارند می توانند از امکانات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد این دفاتر پست سیار بهره مند شوید.

وی همچنین تخصیص فضاهای پستی برای خرده فروشی آنلاین و ایجاد مراکز بورس کالا را از دیگر اقدامات پست گیلان در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال در استان دانست و اظهار داشت: افراد و به ویژه تشکل های تعاونی که تمایل به بهره مندی از مزایای آن را دارند. این فضاها در قالب قرارداد همکاری می توانند با اداره پست استان همکاری کنند.

هوشنگی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالی که مزین به مشارکت مردمی است بتوانیم با مشارکت مردمی و توسعه اقتصاد دیجیتال رضایت مردم شریف استان را جلب کنیم. بهبود کیفیت سطح خدمات.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا