اخبار اقتصاد ایران

پست گیلان رتبه هشت کشور در ترافیک مرسولات صادره و وارده را داراست

هوشنگی با بیان اینکه سه درصد خدمات پستی کشور در پست گیلان شکل می گیرد، تصریح کرد: پست گیلان رتبه هشتم کشور را در تردد مرسولات ارسالی و دریافتی دارد.

افق میهن در آستانه روز جهانی پست; محمدحسین هوشنگی مدیرکل پست گیلان در نشست خبری با جمع کثیری از اصحاب رسانه استان گیلان به تشریح اهمیت و نقش پست در جامعه پرداخت و عملکرد پست گیلان در شش ماهه سال را تشریح کرد. .

مدیر کل پست گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه سه و نیم درصد از واحدهای پستی فعال کشور در استان گیلان در قالب ادارات دولتی، دفاتر پیشهان شهری، دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، آژانس های پستی و غیره در حال ارائه خدمات هستند. وی بیان کرد: طی ۶ ماه امسال نزدیک به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مرسوله از طریق پست استان به سراسر کسور ارسال شده است و در این مدت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرسوله از سایر نقاط استان گیلان وارد استان گیلان شده است. کشور

وی تصریح کرد: ۴۸۵ نفر در اداره پست استان مشغول خدمات رسانی به متقاضیان هستند و طی ۶ ماهه امسال به ازای هر کارمند سرانه تردد پستی بیش از ۱۴ هزار نفر بوده است.

هوشنگی یادآور شد: روند رشد تردد پستی استان در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است به طوری که طی ۶ ماهه امسال معادل ۵ میلیون تن مرسوله در پست گیلان مبادله شد که از این میزان ۲ میلیون و ۱۰۰ مورد. هزار تن از این مرسولات از استان به مقصد سایر استان ها ارسال شده است. بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرسوله پستی به گیلان صادر شد.

مدیر کل پست گیلان افزود: ۴۰۰ فروشگاه در حوزه تجارت الکترونیک با پست گیلان ارتباط دارند و امسال ۲۱۰ هزار مرسوله از فروشگاه های قرارداد پست استان به مقاصد سایر استان های کشور ارسال شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سه درصد عملکرد پست کشور در پست گیلان شکل می گیرد، تصریح کرد: پست گیلان رتبه هشتم کشور را در تردد مرسولات ارسالی و دریافتی دارد و امسال با رشد ۴ درصدی. توانسته به ۸۰ درصد پیش بینی های انجام شده دست یابد. ساختن

هوشنگی با اشاره به بالا بودن میزان سهام بسته و قرض الحسنه در استان گیلان نسبت به سایر استان های کشور اظهار داشت: جایگاه استان در این زمینه جزو استان های اول تا دوم کشور است که نشان از ظرفیت های بالای فناورانه استان دارد. استان و تمایل مردم گیلان به خرید الکترونیک مبتنی بر تجارت الکترونیک است.

مدیر کل پست گیلان همچنین با بیان اینکه در زمینه ضریب تراز پست گیلان توانسته از ۶۵ درصد به ۹۹ درصد برسد، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال این ضریب به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و پست گیلان نیز از نظر درآمد و هزینه به نقطه مطلوبی برسد. انجام داد

هوشنگی پاسخگویی به مطالبات مردم را از اولویت های پست استان عنوان کرد و افزود: در راستای پاسخگویی و ارائه خدمات بهتر به مردم استان از سال ۱۴۰۱ ظرفیت ناوگان خودرویی استان در خودروهای سنگین ۹ دستگاه افزایش یافته و ۴ دستگاه نیسان نیز برای جمع آوری هزینه پست نیز به بخش خصوصی اضافه شده است.

مدیر کل پست گیلان خاطرنشان کرد: پست گیلان از نظر کیفیت ارائه خدمات پستی از رتبه شانزدهم در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۵ کشور در سال ۱۴۰۳ ارتقاء یافت و امیدواریم با اقدامات انجام شده در زمینه انجام شود. بهبود فرآیندها و ارتقای شاخص های کیفی پست گیلان در آینده نزدیک. برای کسب سه رتبه اول کشور.

وی یادآور شد: در راستای توسعه، تجهیز و نوسازی واحدهای پستی بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و پست گیلان در زمینه هوشمندسازی برنامه های خوبی را اجرا می کند.

هوشنگی با اشاره به تلاش اداره پست استان در راستای افزایش رضایتمندی مردم گفت: امید است با تجهیز حوزه توزیع بتوان خدمات بهتری ارائه کرد و در این راستا ۴۰ پرسنل توزیع به پست استان اضافه شده است. کارکنان دفتر برای تحویل بسته ها و سپرده ها با سرعت و دقت بیشتر به گیرندگان. تبدیل شود

مدیرکل پست گیلان ادامه داد: به مناسبت هفته پست و با هدف توسعه زیرساخت های پستی، پست ترمینال رشت، پست آزاد انزلی و پست رودبنه به بهره برداری می رسد و اولین صندوق پست هوشمند نصب می شود. در اداره پست استان گیلان نیز از برنامه های اجرایی این هفته است.

هوشنگی با تاکید بر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای ارسال مرسولات به خارج از کشور خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی و با توجه به وجود راه آهن و فعال شدن فرودگاه رشت، پست استان می تواند به عنوان یکی از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی اقدام کند. هاب منطقه ای و بزرگراهی برای ارسال اعزام به خارج از کشور به ویژه کشورهای مرزی خزر.

وی افزود: پست تنها اپراتور دولتی است که با اخذ کمترین هزینه علاوه بر شهرها به مردم در قلب روستاها نیز خدمات رسانی می کند و امید است با توسعه شهر رضایت مردم حاصل شود. خدمات.”

مدیر کل پست گیلان در ادامه با بیان اینکه ظهور فناوری های نوین موجب ارتقای فعالیت پست شده است، اظهار داشت: ظهور فناوری های نوین موجب رشد صنعت پست شده است و امید است با افزایش و تجهیز زیرساخت های پستی، ارائه خدمات روز به روز به مردم با ارائه کیفیت و سرعت بیشتر.

وی تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت های دفاتر پیشخوان روستایی و شهری (۸۰۰ دفتر پیشخوان) و مراکز پستی دولتی در استان برای ارائه خدمات استفاده شود و با وجود هزار نقطه تماس پستی در استان، استفاده از خدمات پستی سرانه باید افزایش یابد که البته محقق خواهد شد. بهبود زیرساخت های پست مهم است.

مدیرکل پست استان در ادامه به اهمیت پروژه ملی JNEF پرداخت و خاطرنشان کرد: ساماندهی پایگاه مکان یابی یکی از اولویت های مهم اداره پست گیلان است که تاکنون ۸۰ درصد بانک اطلاعات مکانی به روز رسانی شده است. در مناطق شهری، و اطلاعات با سرعت زیادی در روستاها جمع آوری می شود. انجام شده و امیدواریم با همکاری دهیاران و دهیاران بانک اطلاعات فضایی استان در کمترین زمان ممکن تکمیل و به روز شود.

لازم به ذکر است در پایان این نشست از سامانه پایش هوشمند خطوط درون استانی و پیک روستایی و دفاتر ICT با استفاده از ظرفیت نخبگان رونمایی شد. با استفاده از این سامانه مدیریت عملکرد که توسط اکسون و پست گیلان و با نام آهیل برای اولین بار در کشور راه اندازی شده است، امکان نظارت برخط پیمانکاران خطوط آی سی، توزیع کنندگان روستایی و همچنین دفاتر آی سی به منظور بررسی و مدیریت بیشتر فرآیندهای پستی امکان پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا