ترندهای روز

پسربچه‌ کنجکاوی که کوزه‌ای باستانی را در موزه حیفا شکسته بود ظرف سفالی خود را به موزه هدیه داد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

پسربچه ۴ ساله ای که به طور تصادفی یک کوزه باستانی را در موزه شهر حیفا در اسرائیل شکست، کوزه سفالی خود را به موزه اهدا کرد.

موزه حیفا همچنین ترتیبی داده است که والدین و فرزندان آنها از مرمت و بازسازی این اثر آسیب دیده مطلع شوند.

این حادثه زمانی رخ داد که آنا گلر، مادر این پسر، در حالی که به آثار باستانی موزه نگاه می کرد، برای لحظه ای چشم از او برداشت.

آنا گلر ناگهان صدایی شنید و متوجه شد که کوزه کمیاب ۳۵۰۰ ساله روی زمین له شده و پسرش با حالتی مبهوت در کنار آن ایستاده است.

وی که مادر سه فرزند و ساکن شهر نهاریه در شمال اسرائیل است، می گوید: لحظه ای حواسم پرت شد و ناگهان صدای بسیار بلندی از پشت سرم شنیدم.

کوزه ای که توسط آریل گلر، پسر بچه ۴ ساله شکسته شد، متعلق به عصر برنز بود و به مدت ۳۵ سال در موزه “هچت” دانشگاه حیفا نگهداری می شد. این اثر مورد بازدید علاقمندان به آثار تاریخی نیز قرار گرفت.

این کوزه یکی از معدود ظروف مشابه در این اندازه و به جا مانده از آن دوره به شمار می رفت که در زمان کشف به همان شکل اولیه باقی ماند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این ظرف باستانی که احتمالاً برای نگهداری شراب یا روغن استفاده می شده است، به دوره ای بین ۲۲۰۰ تا ۱۵۰۰ قبل از میلاد باز می گردد.

بر اساس این گزارش، آنچه که می‌توانست بدترین خاطره هر والدینی باشد، در روز جمعه با بازدید مجدد خانواده گلر از موزه، به یک تجربه آموزشی تبدیل شد.

پس از این اتفاق خانواده گلر به موزه بازگشتند تا آریل کوزه سفالی خود را به موزه اهدا کند. آنها همچنین این فرصت را داشتند که یاد بگیرند که چگونه کار آسیب دیده را بازیابی و بازیابی کنند.

اشتباه سهوی پسربچه ۴ ساله که از روی کنجکاوی انجام شده بود به این ترتیب بخشیده شد و اقدام وی با استقبال کارکنان و مسئولان موزه مواجه شد.

الکس گلر، پدر آریل، می‌گوید که کوچک‌ترین فرزندش بسیار کنجکاو است و وقتی روز جمعه صدای شکستن قوطی در موزه را شنید، اولین فکرش این بود: “این کار فرزند من نیست.”

آنا گلر، مادر آریل که هنوز از این اتفاق شرمنده است، پس از این اتفاق تلاش زیادی کرد تا پسرش را آرام کند. او می گوید: آریل به من گفت که فقط می خواهد ببیند داخل آن کوزه چیست؟

به گفته مدیر موزه «هشت»، این ظرف یکی از آثاری بود که در فضای باز به نمایش گذاشته شد.

وی تصریح کرد: این نوع نمایش آثار بخشی از چشم انداز موزه است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد بدون حصار شیشه ای با تاریخ روبرو شوند.

هخت افزود که او می‌خواهد از بازسازی به‌عنوان یک فرصت آموزشی استفاده کند تا مطمئن شود که خانواده گلر که بازدید اولیه خود از موزه را پس از شکستن کوزه توسط آریل کوتاه کردند، از بازگشت به موزه استقبال می‌کنند. از موزه استقبال می شود.

نهاریا، شهری که خانواده گلر در آن زندگی می‌کنند، در منطقه‌ای در جنوب مرز اسرائیل با لبنان واقع شده است، جایی که درگیری‌های مربوط به جنگ غزه بین اسرائیل و حزب‌الله بیش از ۱۰ ماه است که به‌طور پراکنده ادامه دارد.

الکس گلر، پدر آریل، می‌گوید که خانواده‌شان تابستان امسال را صرف بازدید از موزه‌ها و سفرهای روزانه متعدد در سراسر اسرائیل کرده‌اند تا از تنش‌های درگیری‌های جاری فرار کنند.

وی با بیان اینکه در زمان حادثه حتی پیشنهاد پرداخت خسارت به مسئولان موزه را داده است، می گوید: «آنها تماس گرفتند و گفتند که اثر آسیب دیده بیمه است و بعد از اینکه دوربین ها را بررسی کردند و دیدند خرابکاری نیست، دعوت کردند. ما را برای بازدید جبرانی پس از کار نیمه تمام رها کرد.

کارشناسان از فناوری سه بعدی و ویدیوهای با کیفیت بالا برای بازیابی و بازیابی شیشه آسیب دیده استفاده کرده اند. این اثر قرار است هفته آینده دوباره در معرض دید عموم قرار گیرد.

الکس گلر گفت: “یادگیری در مورد نحوه بازیابی و بازیابی هنر و تمام فناوری هایی که برای انجام آن استفاده می کنند، چیزی است که برای بچه های بزرگتر من واقعا جالب است.”

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا