ترندهای روز

پسر ۱۵ ساله مهاجر که نزدیک بود اخراج شود، استاد بزرگ شطرنج بریتانیا شد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

شریاس رویال روز یکشنبه با شکستن رکورد دیوید هاول که در سن ۱۶ سالگی در سال ۲۰۰۷ ثبت شده بود، قهرمان شطرنج بریتانیا شد.

عنوان استاد بزرگ پس از پیروزی یک شطرنج باز در ۲۷ مسابقه برنده شده در ۳ تورنمنت مختلف اعطا می شود.

شریاس رویال در سن ۱۵ سالگی به عنوان جوانترین استاد بزرگ شطرنج بریتانیایی شناخته می شود. سال گذشته سایت رسمی بازی های المپیک گزارشی از این شطرنج باز منتشر کرد که در سن ۱۴ سالگی در رده دوم شطرنج بازان زیر ۲۲ سال جهان قرار گرفت.

موفقیت های پی در پی شریاس در شرایطی به دست آمده است که خانواده مهاجر وی در سال ۲۰۱۸ در آستانه اخراج از خاک بریتانیا بودند. ویزای کاری پدرش منقضی شده بود و شریاس پس از مهاجرت به بریتانیا به همراه والدینش از هند مجبور به بازگشت به هند شد. در ۳ سالگی، مگر اینکه پدرش شغلی پیدا کند که سالانه بیش از ۱۲۰۰۰۰ پوند درآمد داشته باشد.

پدرش به وزارت کشور انگلیس مراجعه کرد و با اشاره به اینکه پسرش در آستانه تبدیل شدن به یک پایتخت ملی برای انگلیس است، درخواست تمدید اقامت خانواده اش در این کشور را ارائه کرد که رد شد.

سپس راشل ریوز، قهرمان سابق شطرنج نوجوانان، به همراه یکی از اعضای حزب کارگر در پارلمان بریتانیا، نامه ای به دو وزیر دولتی این کشور نوشت و از آنها خواست تا مجوز اقامت شریاس را تمدید کنند.

وزارت کشور بریتانیا پس از بررسی مجدد پرونده خانواده شریاس با تمدید اقامت آنها موافقت کرد. سپس ریشی سوناک، نخست وزیر وقت بریتانیا، شریاس را به عنوان مهمان ویژه نخست وزیر دعوت کرد و در ماه اوت سال گذشته در اقدامی نمادین با وی دیدار کرد تا بودجه بیشتری به ورزش شطرنج اختصاص دهد.

شریاس سال گذشته به سایت رسمی المپیک گفت که از ۷ سالگی آرزوی قهرمان شدن در شطرنج جهان را داشته و امیدوار است در ۲۱ سالگی به هدف خود برسد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا