ترندهای روز

پس‌لرزه‌های بعد از توقیف جنجالی سریال غربت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در چند روز گذشته توقیف سریال غبارت در نمایش خانگی بسیار خبرساز شده بود، پخش این سریال به دلیل توهین به عرب زبانان کشور توسط دادستانی تهران متوقف شد.

پس لرزه های پس از تعلیق جنجالی سریال غبارت

توقیف سریال غبارت واکنش فعالان رسانه ای و بازیگران این سریال را در پی داشته است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

بازیگران سریال غبارت از جمله بهاره کیان افشار و حسین مهری با انتشار متنی مشترک به توقیف این سریال اعتراض کردند: پس از ماه ها رنج و سختی در تولید اثری توسط گروهی پرتلاش و شریف و هدفی ارزشمند برای نشان دادن رنج قشری که بسیاری از ما از مشکلات و شرایط ظلم و ستم بی اطلاعیم، نمایش را متوقف کردیم. این مجموعه صرفا به دلیل کینه توزی عزیزان کشور این یک سوء تفاهم بزرگ است، اگر به دنبال حقیقت هستید، به صحبت های کارگردان گوش دهید، اگر توسط گروه دیگری با هدفی متفاوت و برنامه ریزی شده چشمانتان را بسته است. ، می دانید که حق با شما نیست و جواب خود را از خدا خواهید گرفت.

سعید ازدرپور بازیگر این سریال نیز به شدت از این تصمیم انتقاد کرد و گفت: چقدر راحت تصمیم می گیرید؟ تکلیف ۲۰۰ نفری که شبانه روز کار می کنند چه می شود؟ بچه هایی که با هزار و یک امید کار و زحمت می کشند، حیف است، امیدوارم مسئولین شریف ساترا پشت سر هنرمندان باشند، چند سال پیش برنامه فتلیه تعطیلی جمعه را به خوبی به یاد دارم که پخش شد. مردم سالها، آن آقای نماینده ای که موجی راه انداخت و سوار موج شد و همه خاطرات را نابود کرد، چه شد؟ یادت هست حالا این سریال را با مردم شریف جنوب و عرب زبان ما پرتغال فروش پیدا کن.

مجیدرضا فضلی کارشناس ارشد رسانه در اعتراض به توقیف برنامه جوکر و سریال غرب نوشت: انتشار اخبار جدیدی مبنی بر مخالفت ساترا با انتشار چند محصول مخاطب پسند از جمله سریال رئالیتی جوکر و سریال غبارت و… یک علامت سوال کلی در ذهن ایجاد می کند که انگار دوباره به دهه شصت بازگشته ایم. به خاطر زبان توقیف و ممنوعیت کار با مخاطب. صحبت کنیم

آقایان محمدرضا جعفری جلوه، ناصر کریمان، اصغر پورمحمدی، شما که زمانی کارگردان تلویزیون بودید و اکنون در سترا حضور دارید، چرا به جای حل مشکل، جلوی این رویه غلط پاک کردن صورت مسئله را نمی گیرید؟

آقایان کریم خیامی، اکبر محمودی مهریزی، محمد هاشمی و دیگرانی که در مجالس سترا هستند، چرا بر اساس یک بازه زمانی مشخص برای ممیزی و پالایش رویه ای ایجاد نمی کنید تا کارها معطل مجوز نمانند. مدت طولانی؟ مگر رهبر انقلاب بارها نگفته اند که با اهالی فرهنگ با زبان فرهنگی صحبت کنید، بعد از امثال جلوه، پورمحمدی، کریمان و… انتظار می رود جلوی افراط گرایی در سترا را بگیرند. هرچه زودتر اجازه داده شود که همه کارها به ویژه کارهای بخش خصوصی با اقدامات انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا