اخبار اقتصاد ایران

پس از سفر وزیر نیرو به گیلان احداث سد دیورش سرعت گرفته و به پیشرفت فیزیکی 75 درصدی رسید

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: پس از سفر وزیر نیرو به گیلان و صدور دستورات وی مبنی بر رفع برخی موانع موجود، ساخت سد دیوارش سرعت گرفته و پیشرفت فیزیکی آن انجام شده است. به ۷۵ درصد رسید.

افق میهن، وحید خرمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در بازدید از روند ساخت سد دیوارش رودبار با اعلام این خبر گفت: هدف از احداث این سد تامین آب شرب آب منطقه ای گیلان است. شهرستان های رستم آباد، رودبار، توتکابن، لوشان، منجیل و آب شرب ۲۸ روستای مسیر ۴۲.۵ میلیون مترمکعب و تامین آب مورد نیاز برای آبیاری ۶۷۰ هکتار از اراضی خرشک و اسطلخ جان حدود ۱۳.۵ میلیون مترمکعب است. متر مکعب و همچنین تامین نیازهای زیست محیطی پایین دست سد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان میزان کل این سد را به طور متوسط ​​۰۴.۰۴ میلیون مترمکعب در سال اعلام کرد و افزود: سد مخزنی داورش به طول تاج ۱۹۵ متر، عرض تاج ۶ متر و ارتفاع تاج. ۲۵ متری شامل تخلیه کننده می باشد. پایینی یک حوضه آبریز کشاورزی و آشامیدنی و همچنین یک سر آزاد از نوع پرتاب است.

این سد در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر رشت و ۳ کیلومتری شهر توتکابن بر روی رودخانه خرشک از سرشاخه های رودخانه سفیدرود ساخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا