ورزشی

پشت پرده افت پرسپولیس؛ باندبازی و چند دستگی در رختکن سرخپوشان!

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف استقلال خوزستان قعرنشین لیگ برتر رفت و این دیدار با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید و شاگردان یحیی گل محمدی به سختی به پایان رسید. توانست از این مسابقه یک امتیاز بگیرد. .

قرمزها با پیروزی مقابل استقلال خوزستان این فرصت را داشتند که وضعیت خود را بهبود بخشند اما شرایط آنطور که گل محمدی و شاگردانش می خواستند پیش نرفت. در پی توقف پرسپولیس مقابل قعرنشین لیگ که تا پیش از این بازی تنها ۴ امتیاز کسب کرده بود و پس از ۱۳ هفته موفق به شکست تیمی نشده بود، موجی از انتقادات به سرمربی پرسپولیس و شاگردانش وارد شد.

اگرچه پرسپولیس در چند بازی اخیر خود نتوانسته نتایج لازم را کسب کند اما مهم این است که این تیم حتی عملکرد خوبی هم ارائه نمی دهد و با این شرایط نمی توان امیدی به موفقیت این تیم در فصل جاری داشت.

هرچند پرسپولیس برخی از بازیکنان کلیدی خود مانند مرتضی پورعلیگنجی، یاسین سلمانی و وحید امیری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، اما باید پذیرفت که این تیم از هم اکنون بازیکنان باکیفیتی دارد که حضورشان در ترکیب بسیاری از تیم های لیگ برتری رویایی است. در بدبینانه ترین حالت ممکن، پرسپولیس آنقدر بازیکن دارد که نمایش بهتری ارائه کند یا مقابل استقلال خوزستان قارنشین و صنعت نفت آبادان با ۱۰ بازیکن پیروز شود. اما مشکل اصلی پرسپولیس چیست که بازیکنانش در حد نام خود و پرسپولیس بازی نمی کنند؟

برای درک این موضوع باید فلش بک به اتفاقات گذشته پیرامون پرسپولیس افتاد. این تیم پس از به ثمر رساندن اولین شکست فصل با گل سیرجان و پس از برتری در لیگ برتر و جشن قهرمانی سوپرجام ایران با شوک عجیبی مواجه شد. یحیی گل محمدی سرمربی سرخ ها پس از این بازی به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش در تمرین این تیم حاضر نشد و راهی دبی شد. به دلیل غیبت این مربی در تمرین پرسپولیس، بازیکنان این تیم نیز در آستانه بازی با پیکان دست به اعتصاب زدند و تمرین پارسی ها تعطیل شد! فقط به خاطر پرداخت نشدن پول اعضای باشگاه است که با هر نتیجه ای اول و آخر می رسد. پس از شکست این تیم مقابل سپاهان، مدیریت باشگاه ۱۰ درصد از اعضای تیم را جریمه کرد که باز هم با واکنش سرمربی همراه شد و پس از بسته شدن تامریتات، بازیکنان در بیانیه ای مشترک به این موضوع واکنش نشان دادند. مدیریت.

سرمربی پرسپولیس با این اقدام سهوا یا عمدا به بازیکنان این پیام را داد که مسائل مالی مهمتر از عرق پیراهن و تعصب به تیم بزرگ پرسپولیس است و اتفاقی که نباید می افتاد. پرسپولیس به دورانی رسید که در ۱۵ سال گذشته هرگز آن را تجربه نکرده بود و همین موضوع باعث شد تا بازیکنان نسبت به شرایط این تیم بی تفاوت باشند.

اما نکته مهم و قابل توجه در مورد وضعیت فعلی سرخپوشان چیز دیگری است. درگیری ها و آشتی های فراوان گل محمدی شرایطی را در پرسپولیس رقم زده که شاید در تاریخ این باشگاه بی سابقه باشد و آن تقسیم بندی بازیکنان به چند گروه است. باندهایی در بین بازیکنان پرسپولیس تشکیل شده که توسط چند بازیکن مطرح پرسپولیس هدایت می شوند. این دسته بازی ها باعث شده هرکسی ساز خودش را بزند و دیگر هیچ اتحادی بین بازیکنان این تیم وجود ندارد. اتحادی که قرمزها را با ۱۴ بازیکن به فینال آسیا رساند اما حالا دیگر خبری از آن روزهای باشکوه نیست.

سرمربی پرسپولیس که در یک ماموریت غیرممکن این تیم را دوبرابر کرد اما حالا او و پرسپولیس در گرداب خودساخته اش غرق شده اند. با این شرایط گل محمدی باید ابتدا رختکن این تیم را فتح کند تا با پرسپولیس به روزهای اوج خود برسد اما حالا با ناز و بی مسئولیتی کار را به جایی رسانده که در حال پارگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا