طلا و ارز

پشت پرده افزایش قیمت دلار پس از سانحه بالگرد رئیسی







یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از عوامل موثر برای افزایش نرخ ارز در کشور ما تنش های سیاسی در منطقه است که در مقاطعی منجر به افزایش نرخ دلار به بالای ۶۶ هزار تومان می شد.



آلبرت بغازیان در روز سقوط بالگرد ریاست جمهوری در کمتر از چند ساعت قیمت ارز سه هزار تومان افزایش یافت و مشخص بود که او بازارساز است.

وی در خصوص نوسانات نرخ ارز پس از سقوط بالگرد رئیس جمهور و اظهارات وی و هیئت همراه، گفت: افزایش نرخ ارز فقط چند ساعته بوده و این افزایش قیمت توسط همین بازارسازان انجام شده و اقتصادی نداشته است. عامل.

وی با بیان اینکه نرخ ارز در روز سقوط بالگرد ریاست جمهوری سه هزار تومان افزایش یافت و مشخص بود که این کار یک بازارساز بوده است، توضیح داد: هدف بازارساز این بود که ارزیابی کند بازار با چه میزان کشش می تواند رشد کند. قیمت دلار و آیا می توانند مردم را وادار به خرید ارز کنند اما موفق نشدند و پس از چند ساعت قیمت دلار شروع به کاهش کرد و بازارسازان پاسخی دریافت نکردند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بانک مرکزی به این افزایش موقت نرخ دلار پاسخی نداد و مردم ارز خرید نکردند. اساسا مردم فرصت تحلیل بازار ارز برای خرید دلار را نداشتند، بنابراین تلاش بازارساز این بار نتیجه نداد و نرخ دلار به سرعت بازگشت.

بغازیان اضافه کرد: پس از آن بیان رهبری مبنی بر عدم اغتشاش در اداره کشور احساسات را فروکش کرد و اتفاقاً مردم در این چند ساعت افزایش قیمت دلار رفتار هیجانی نداشتند. اینکه گاهی ادعا می شود افزایش نرخ ارز به دلیل خرید هیجانی مردم است، توجیهی است برای عدم مراجعه به بازارگردان.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اساساً هیچ عامل اقتصادی که بتواند نرخ دلار را در این مدت ۵۰ روزه افزایش دهد، وجود ندارد، تصریح کرد: یکی از عوامل موثر در افزایش نرخ ارز در کشور ما تنش های سیاسی در منطقه است که تا حدی… نقطه منجر به افزایش نرخ دلار به بیش از ۶۶ هزار تومان شد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا