اخبار اقتصاد ایران

پشت پرده بازار لوازم خانگی؛ کدام برند‌ها واقعا خارجی هستند؟

به گفته فارارو ، ما حداقل هشت مارک در بازار لوازم خانگی ایران داریم که ممکن است مصرف کنندگان را به دلایل مختلف اشتباه کند.

دوو زمانی یک برند کره ای بود و با اتومبیل و لوازم خانگی خود محبوب بود ، اما پس از ورشکستگی در کره جنوبی ، تکه تکه شد و سرانجام گروه انتخاب تصمیم گرفت حق پرداخت شهرت مثبت خود را در بین مردم بپردازد. برند را در ایران بخرید. از آن زمان ، مجموعه ای از تصادفات مانند بیلبورد ، فیلم های تبلیغاتی و اظهارات مخالف گروهی از فروشندگان باعث می شود که مردم اشتباه کنند و به جای کالاهای خارجی ، محصول داخلی را خریداری کنند. به همین ترتیب ، به نظر می رسد که تحت تأثیر تبلیغات محیطی یا در سایت مارک هایی مانند Ziroat ، کندی و اخیراً AIWA قرار دارد. این پست به شما کمک می کند تا بفهمید که واقعاً در بازار لوازم خانگی داریم؟

محصولات Daewoo در پشت ایران

Doo یکی از بزرگترین شرکت های کره جنوبی بود که در سال ۶ تأسیس شد. این شرکت تقریباً در هر زمینه ، از خودروسازی و کشتی سازی گرفته تا لوازم الکترونیکی ، ساخت و ساز و لوازم خانگی افتتاح شد.

ماشین Daewoo در دهه ۱۹۸۰ با مدلهایی مانند سیلو ، ریزر ، اسپرو و ​​ماتیز مورد توجه قرار گرفت و سپس به انواع لوازم خانگی از جمله یخچال ، ماشین لباسشویی ، تلویزیون ، اجاق گاز و مایکروویو رسید ، اما زندگی Doo به دنیا نیامده است. بشر

دوو ، در اواخر دهه ۱۹۸۰ ، با یک بحران مالی روبرو شد و سرانجام ورشکست شد. پس از ورشکستگی ، بخش های مختلف شرکت از جمله خودرو و لوازم خانگی به شرکت های دیگر فروخته شد. شرکت انتخاب الکترونیکی مارک DOO و حق استفاده از این برند را خریداری کرده و لوازم خانگی را با این برند مونتاژ کرده است. چند بار تبلیغات زیست محیطی و تیزرهای ویدئویی برای Doo و شرکت انتخاب الکترونیکی دچار مشکل شدند ، زیرا به نظر می رسید که در اوج تحریم ها و ممنوعیت واردات کالاهای خارجی قرار دارند و ناخواسته سعی در ارتباط با کره جنوبی داشتند.

لوازم DOO که در حال حاضر در ایران موجود است ، هیچ رابطه مستقیمی با DOO کره جنوبی ندارد. حتی این ادعا که لوازم خانگی Doo در ایران تحت مجوز DOO تولید نمی شود ، تا حدودی صحیح است. شرکت انتخاب خدمات ، اگرچه فروش این محصولات تحت DOO ، هیچ ارتباطی با شرکت اصلی Doo در کره جنوبی ندارد و تولید و مونتاژ محصولات به طور کامل در ایران انجام می شود زیرا آنها روی جعبه قرار می گیرند.

محصولات AIWA در پشت ایران

آیووا یک برند ژاپنی است. در سال ۲ توکیو تأسیس شد و خود را در تولید دستگاه های صوتی و تصویری سرگرم می کند. برند AIWA در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۸۰ حضور فعال در ایران داشت و حتی می توانست اسپولیس و استقلال را حمایت مالی کند.

آیووا با سایر شرکت های ژاپنی از جمله سونی و پاناسونیک در دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ رقابت شدید داشت. همه چیز به طور ناگهانی تغییر کرد. آیووا به دلیل کاهش فروش و اشتباهات استراتژیک ورشکستگی را شکست داد. سونی بلافاصله Aiwa را خریداری کرد و چهار سال بعد آن را بست. یک شرکت سرمایه گذاری در سال ۲۰۰۷ سعی در احیای آیووا و از سرگیری تجهیزات مانند تلویزیون ، بلندگوهای بلوتوث ، هدفون و بلندگوهای قابل حمل داشت.

مجدداً آویوا در ایران عجیب است ، زیرا تحریم ها از یک سو و ممنوعیت واردات لوازم خانگی اجازه فعالیت عادی مارک های خارجی را نمی دهد. بنابراین ما باید تلویزیون های AIWA موجود در بازار ایران در بازار داخلی را که توسط گاندو ساخته و هشدار داده شده است ، بدانیم و با بدی بودن برخی از فروشندگان تحت نام لوازم خانگی ژاپنی.

قطعات تلویزیونی Aiwa یا حداقل بخشی از آنها در چین ساخته شده است ، اما سرانجام در جعبه ساخته شده در ایران یافت می شود.

پشت محصولات Bost در ایران

در مورد برند Bost ، هیچ اطلاعاتی در مورد فعالیت آن در خارج از کشور یا ثبت نام آن در کشور دیگری وجود ندارد. به نظر می رسد این مارک به طور خاص برای بازار ایران توسط گروه انتخاب ایجاد شده است. برند Bost یکی از تولید کنندگان مارک های ایرانی لوازم خانگی است که یک شرکت تابعه صنعت انتخاب است. این گروه صنعتی همچنین دارای مارک های شناخته شده ای مانند Snowa و Doo است.

خط تولید برند Bost به منظور تولید لوازم خانگی با قیمت مناسب آغاز شد. این برند سعی می کند با ارائه قیمت های رقابتی و محصولات آن شامل لوازم خانگی از جمله یخچال ، تلویزیون و ماشین لباسشویی باشد.

برخی از قطعات مورد استفاده در ساخت و مونتاژ برند Bost احتمالاً توسط شرکت های داخلی در داخل ایران تولید می شوند و برخی از کشورهای دیگر به ویژه چین وارد می شوند. چین ، به عنوان بزرگترین تولید کننده لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی در جهان که می تواند تحریم های بی رحمانه علیه ایران را دور بزند ، یکی از منابع اصلی تهیه قطعات برای تولید کنندگان ایران ، از جمله برند Bost است.

ضمانت محصولات BOST و خدمات پس از فروش توسط شرکت انتخاب خدمات به عنوان شرکت تابعه گروه صنعتی انتخاب می شود.

محصولات آب نبات در پشت ایران

برند آب نبات در ابتدا تولید کننده برند ایتالیایی بود. این شرکت که در مونزا ، ایتالیا تأسیس شد ، در مونزا ایتالیا تأسیس شد ، اما به تدریج فعالیت خود را گسترش داد و تولید کننده ماشین لباسشویی ، یخچال ، ماشین ظرفشویی ، اجاق گاز و موارد دیگر شد.

آب نبات به دلیل طراحی های نوآورانه و کیفیت محصولات خود ، در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۸۰ یکی از مارک های بازار اروپا شد. به عنوان مثال ، Candy اولین ماشین لباسشویی کاملاً اتوماتیک را در اروپا روایت کرد و با استفاده از روش های مؤثر در بازاریابی و تبلیغات ، توانست برند خود را در اروپا قرار دهد ، اما این جهان نبود و با دوران طلایی ، در نهایت. سال ۲ به گروه هایر چین فروخته شد.

ما باید بازگشت بسیاری از مارک های خارجی در ایران را ارزیابی کنیم ، زیرا مجازات ها و قوانین واردات به آنها اجازه نمی دهد.

اگر یک فروشنده ادعا کند که توسط مدرک لیسانس از ایتالیا تولید یا مونتاژ شده است. لوازم خانگی کندی توسط شرکت Pakshuma در ایران تولید می شود و شرکت ایران حق استفاده از نام تجاری Candy را دریافت کرده است. در بهترین حالت ، شرکت Pakshuma با اخذ مدرک لیسانس از چین Haier توانسته است محصولات نام تجاری Candy را در ایران تولید و جمع کند و قطعات مورد نیاز خود را از چین به ارمغان آورد.

محصولات Zerowatt در پشت ایران

برند Zerowatt در ایتالیایی های سال تأسیس شد. وی شروع به کار با تولید ماشین لباسشویی کرد و به سرعت یکی از مارک های محبوب ایتالیا شد. هشت سال بعد ، این شرکت ادعا کرد که اولین ماشین لباسشویی کاملاً اتوماتیک را در اروپا تولید کرده و محصولات خود را در سالهای بعد گسترش داده و تولید یخچال ، ماشین ظرفشویی و سایر لوازم خانگی را آغاز کرده است.

Zerowatt در دهه ۱۹۸۰ به یک برند بین المللی تبدیل شد و محصولات خود را در سراسر جهان راه اندازی کرد. تغییرات گسترده در اوایل دهه ۱۹۸۰ دامن زیروات را گرفت و آنها را به عنوان کندی قبل از تخریب کامل به چینی ها فروختند.

مالکیت برند Ziroat متعلق به گروه هوور است که همچنین صاحب آب نبات است. تولید محصولات Ziroat و کندی توسط گروه Pakshuma می تواند توجیه شود.

با نام تجاری Ziroat ، Pakshuma انواع ماشین لباسشویی را با قابلیت ها و قابلیت های مختلف تولید می کند. ماشین های ظرفشویی Ziroat همچنین سایر محصولات تولید و تهیه شده توسط Pakshuma هستند. Pakshuma همچنین یخچال های مختلفی را با اندازه و قابلیت های مختلف با برند Ziroat تولید می کند.

Pakshuma تمایلی به ارائه اطلاعات مورد نیاز خود ندارد و موضوع را در سایت خود و محصول قرار می دهد ، اما برخی از فروشندگان از ورید ایتالیایی و ریشه نام Zerowatt سوء استفاده می کنند.

محصولات بوش در پشت ایران

Bosch Bosch Brand دارای سابقه ای طولانی و بالا است. این سال توسط رابرت بوش تأسیس شد ، به همان اندازه یک کارگاه کوچک در نزدیکی اشتوتگارت ، آلمان ، تولید اجزای برقی و مکانیکی. ۱۳۹۴ به ساخت چکش های برقی و مته ها رفت و در سال ۶ اولین محصول لوازم خانگی خود را ، یخچال کوچک ۲ لیتری حمل کرد.

برند بوش ، هفت سال پس از پایان جنگ جهانی دوم ، اولین سازنده مواد غذایی خود را از جمله میکسر ، خرد کردن ، پوره و سنگ زنی معرفی کرد. وی سپس به تولید ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز رفت.

بوش در دهه ۱۹۸۰ به یک برند بین المللی تبدیل شد و اخیراً علاوه بر آلمان ، از جمله ترکیه ، چین و مالزی ، کارخانه ای را نیز تأسیس کرد. در همین زمان ، بوش ایران را ترک کرد ، اما شریک تجاری آنها ، با توجه به شهرت عالی این برند ، توانست یک خط محصول کوچک را به یک مونتاژ محصول محدود در ایران بیاورد.

پشت محصولات مرجان در ایران

برند مرجان یکی از تولید کنندگان مارک های ایرانی لوازم خانگی است و زیر مجموعه ای از Pakshuma است. این گروه صنعتی همچنین دارای مارک های شناخته شده ای مانند کندی ، Ziroat و Conwood است.

خط تولید برند مرجانی با هدف تولید لوازم خانگی اقتصادی تنظیم شده است ، اما Pakshuma اصرار دارد که آن را با کمک کره ای ها طراحی کند یا از ایده کره ای الهام گرفته و موفق به تهیه محصولات خود از لباسشویی و ماشین ظرفشویی گرفته تا جاروبرقی ها شود ، علاوه بر این علاوه بر به صادرات ایران به آذربایجان ، عراق ، تاجیکستان ، ترکمنستان و ارمنستان. در بعضی موارد ، تشخیص تفاوت بین محصولات مرجانی و زیروتات دشوار است.

محصولات Kenwood در پشت ایران

برند Conwood در سال ۲۰۰۸ در ژاپن تأسیس شد و اگرچه برای اولین بار رادیوهای آماتور را تولید کرد ، اما در ادامه به لوازم خانگی ، لوازم صوتی و تصویری ، پخش اتومبیل و تجهیزات رادیویی رفت.

در دهه ۱۹۸۰ ، Conwood فعالیت های خود را در بیش از ۵ کشور جهان گسترش داد و محصولاتی مانند یخچال ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی ، اجاق گاز ، مایکروویو ، سازندگان مواد غذایی ، میکسرها و غیره تولید کرد ، اما دنیای تجارت با آنها مهربان نبود.

Delonghi ایتالیا ، سال ۲ ، Conwood را برای دسترسی به بازارهای بیشتر و افزایش انواع محصولات خود خریداری کرد ، اما اگرچه Delonghi صاحب Conwood است ، اما هر دو شرکت همچنان با مدیریت مستقل به طور جداگانه فعالیت می کنند.

هر دو Conwood و Delonghi در ایران حضور قوی و فعال داشتند که پس از تحریم ها و واردات کاهش یافته و کمتر مؤثر بود ، تا زمانی که Pakshuma بخشی از محصولات Conwood از جمله یخچال ، شستشو ، ماشین ظرفشویی و تهویه هوا را به ایران باز کند. مطمئناً می توانید حدس بزنید که قسمت های اصلی مونتاژ محصول Konwood از کجا آمده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا