ارزهای دیجیتال

پشت پرده کاهش تولید خودروسازان داخلی / تولید ناقص ساینا زیر تیغ مداخله‌های دستوری

به گفته شرکت کنندگان در بازار ، نامه گروه پارلمان سینا که در فضای مجازی منتشر شده است ، مشکلات Falcon ، Atlas و زنجیره تأمین محصول SAAND اکنون به سینا گسترش یافته است. با توجه به این واقعیت که ۵ ٪ از درآمد فصلی سایپا از خانواده X200 (کwییک sina ، اطلس و شاید ۶.۹ درصد از فروش فصلی ، فقط عملکرد سایپا در بهار افزایش می یابد. طراحی قیمت گرامر هنگام کاهش تولید کامل ماشین و افزایش تولید ناقص ماشین بازی می کند؟

براساس فعالیت ماهانه سایپا ، بزرگترین تولید کننده خودرو این کشور در سه ماهه اول سال تنها ۲.۵ اتومبیل تولید کرده است که طبق گزارش فعالیت ماهانه سایپا ، در مدت مشابه سال قبل ۴.۹ درصد کاهش یافته است.

خانواده X200 ، که شامل اتومبیل های اقتصادی سایپا است ، هسته اصلی تولید و درآمد شرکت است. در حالی که گزارش در گزارش های رسمی رسانه ها از SAIPA ، خانواده X200 را حدود ۲ درصد از فروش فصلی SAIPA (1.5 میلیارد دلار آمریکا) تحویل داده است و در ماه ژوئن فروش ۲.۵ از این محصولات بیش از ۱.۵ میلیارد دلار آمریکا تولید می کند ، تولید ماهانه فعالیت های ماهانه SAIPA در سال اول. مدت مشابه سال قبل ۵ ٪ کاهش یافته است.

در گذشته ، نامه ای با عنوان “فرم های فرم ، منطقه و قطعات سینا” در چند روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده است. مشکلی که سال گذشته تولید و عرضه برخی از محصولات دیگر در این گروه خودرو را تکرار کرده است.

بررسی این فرم نشان می دهد که قسمت های کسری سینا قطعات کوچکی نیستند. هر اتومبیل باید به درایو ، گیربکس و منبع تغذیه خودرو تغییر کند. طبق این شکل ، به نظر می رسد سایپا قادر به زنده ماندن بسیاری از هزینه ها مانند لیفتراک است.

مطابق با پیگیری -up -up اخبار تجاری از SAIPA ، معروف به “فرم ردیابی و شناسه قطعات” ، این یک ابزار معمول در صنعت خودرو است که برای ضبط و مدیریت قطعات ناقص خودرو استفاده می شود. در صورت بروز برخی از روزهای تحویل برخی از مؤلفه ها ، تولید کننده به طور ناقص ماشین را با مجوزهای مهندسی و با کیفیت لازم تولید می کند و آنها را در پارکینگ حفظ می کند. با اعلام موجودی جدید ، شکل این فرم مشخص می کند که اتومبیل ها قادر به اولویت بندی سریعتر و در نهایت تکمیل و تحویل اتومبیل هستند.

عواقب مداخله تصمیمات سیاسی -سازندگان در صنعت خودرو

صنعت خودروهای ایران دچار مشکل است و سایپا نتوانست از تیغ این چالش ها جلوگیری کند. یک زنجیره متغیر در تولید و تحویل هر خودرو به مشتریان دخیل است و کمبود هر یک از این متغیرها می تواند در فرآیند تولید دخالت کند.

از آنجا که تحریم ها در سال دوم محکم شده است ، بسیاری از متغیرها از بین رفته اند و شدت این نقص با هر تنش سیاسی افزایش یافته است. در این میان ، تصمیمات سیاسی -سازندگان در خیابان به جای حمایت از صنعت ، چالش های بی شماری را در خیابان نارنجی ثبت کرده اند که سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی و دخالت در تاریخ های سفارشی ، فروش و قیمت گذاری دارد.

ضرر و زیان دوربین ، بدهی های خود را به زنجیره تأمین و بانک ها سوق داد ، در صورت انجام تعهدات و تأخیر در پشت فن آوری های کلاس های جهانی ، تنها بخشی از مشکلات سایپا است که روزهای تاریک صنعت خودرو را نشان می دهد ، زیرا هیچ حاکمیتی واحد وجود ندارد. در این شرایط ، سایپا موفق به مدیریت زنجیره تأمین و برخورد با موانع داخلی و خارجی نبود.

سایپا به اصلاحات عمیق نیاز دارد

در پایان ماه دسامبر ، سایپا بیش از سه برابر سرمایه ثبت شده این شرکت (۱.۵ میلیارد تومانس) ضرر و زیان بیش از سه برابر جمع کرده است. اگرچه این شرکت سال گذشته از ماده ۵ قانون تجاری خارج شد ، اما این شرکت تنها راه حل موقت و مشکلات ساختاری بود.

فقدان نقدینگی ، به ویژه در تأمین مؤلفه ها ، هیچ قادر به انجام تعهدات خود در زمان مناسب نیست و این شرکت مانع از حرکت شرکت به سمت توسعه محصول واقعی می شود. اما این عدم نقدینگی از کجا ناشی می شود؟

قیمت گرامری زنجیره تأمین شکسته شد

کارشناسان قیمت گذاری دستوری را یکی از اصلی ترین دلایل از دست دادن سایپا می دانند. افزایش قیمت برای ورودی های تولید و ناسازگاری با مجوزهای قیمت خودرو ، شکاف عمیقی بین قیمت تمام شده و قیمت فروش ایجاد کرده است. این ، که در مجوزهای قیمت سالهای اخیر تکرار شده است ، ضرر و زیان و بدهی های قوی به سایپا را جمع کرده است.

این مجوز توسط هیئت رقابت از طریق هیئت رقابت صادر می شود ، که حمایت آنها را بررسی می کند و در نهایت وزارت Semitic به تولید کنندگان خودرو اجازه می دهد تا قیمت را افزایش دهند. تأخیرهای مکرر در قیمت مجوز و اختلاف بین موسسات هنگام تعیین جمعیت ، در چند روز گذشته صدای تولید کنندگان خودرو و تولید کنندگان خودرو را ایجاد کرده است.

بر این اساس ، احمد نماتباخش ، دبیر انجمن خودروهای ایران ، در نامه ای به حمید بازار ، معاون رئیس جمهور برای هماهنگی و اقتصاد و زیرساخت های معاون اول رئیس جمهور نوشت ، نوشت: طبق قوانین موجود ، هیئت رقابتی تنها مسئول تعیین استانداردهای مربوط به قیمت های خودرویی در کشور است. مصوبات قبلی قیمت گذاری و تثبیت قیمت گذاری توسط دیوان عدالت اداری در خرداد ۱۴۰۴۰ لغو شدند. حتی پس از فرمان راهنما در بهمن ۲ ، هر تصمیمی در مورد قیمت مواد اولیه باید تصویب تنظیم کننده بازار که هنوز صادر نشده است ، داده شود.

از طرف دیگر ، هیئت رقابت صریحاً علیه وزارت اقدامات Semitic گزارش داد تا قیمت خودرو را ۵ ٪ افزایش دهد و از ۵ تیر این دادخواست را غیرقانونی دانست. شورای رقابت همچنین تأکید کرد که وزارت نشانه گرایی اشراف لازم را برای مسئله حقوقی ندارد. هیئت رقابت در حال حاضر گزارش های خود را به مقامات نظارتی ارسال کرده است و اجرای کامل و دقیق دستورالعمل های مربوط به حریم خصوصی خودروها را دنبال می کند.

CamScanner 7 16 25 11.13n 3 AK5188

CamScanner 7 16 25 11.13n 2 AK5033

CamScanner 7 16 25 11.13n 1 AK8884

علاوه بر این ، Arash Mohebinejad ، دبیر انجمن صنعت همگن ، بدهی تولید کنندگان خودرو را به تولید کنندگان بخش در جلسه رسانه ای در تاریخ ۹ ژوئیه اعلام کرد و گفت: “اگر حداقل دو مورد از این الزامات پرداخت نشود ، زنجیره تأمین در کاهش تولید و تعدیل مشکل خواهد داشت.”

دبیر انجمن ضررهای انباشته شده تولید کنندگان خودرو را در سال جاری و بدهی های فعلی آنها تخمین زده است.

اگرچه برخی از این حاشیه ها مبتنی بر اقدامات مدیران ایرانی است ، اما مشکلات در کل بقای صنعت خودرو را به خطر می اندازد.

به گفته فعالان صنعت خودرو ، به نظر می رسد یکی از پیامدهای تجمع این بدهی ها کمبود نقدینگی است که اولین مورد از آن زنجیره تأمین شد و سرانجام میزان تولید ناقص را افزایش می دهد.

برای خواندن گزارش در مورد “تازه کردن واردات خودکار ، قیمت” در ” اخبار تجاری مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا