اقتصاد جهان

پشیمانی انگلیسی ها از برگزیت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، نتایج نظرسنجی که روز چهارشنبه توسط مؤسسه تحقیقاتی YouGov منتشر شد نشان می دهد که اکنون اکثریت بریتانیایی ها از برگزیت پشیمان هستند و می خواهند دوباره به اتحادیه اروپا بپیوندند.

هفت سال پس از همه پرسی برگزیت بریتانیا، اکنون ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که خروج از اتحادیه اروپا اشتباه است و از هر ۱۰ نفر هفت نفر از روابط نزدیک تر با این اتحادیه حمایت می کنند.

نتایج نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که اکنون ۵۷ درصد از بریتانیایی‌ها از پیوستن به بازار واحد حمایت می‌کنند، حتی اگر این به معنای ازسرگیری رفت و آمد آزاد مردم باشد.

بر اساس این گزارش، مهار مهاجرت یکی از دلایل اصلی رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ بود.

این نظرسنجی اندکی پس از آن منتشر شد که آخرین داده ها نشان داد که مهاجرت خالص سالانه به بریتانیا به رکورد بالایی رسیده است.

در گزارش دفتر آمار ملی آن کشور آمده است: «تعداد مهاجران (از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا به انگلستان) برای سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۳، ۹۶۸۰۰۰ نفر برآورد شده است که نسبت به سال پایانی ۱۲۰۰۰۰ نفر افزایش داشته است. ژوئن ۲۰۲۲. در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۳، این گروه ۸۲ درصد از کل مهاجرت را تشکیل می دادند.

به طور کلی، این نظرسنجی نشان می دهد که ۷۲ درصد از بریتانیایی ها معتقدند که برگزیت تأثیر منفی بر اقتصاد داشته است.

این نظرسنجی در حالی انجام می شود که تورم بریتانیا در بالاترین سطح خود در تاریخ این کشور باقی مانده است، رشد اقتصادی در حال رکود است و اقتصاددانان درباره تأثیر طولانی شدن برگزیت بر تجارت و سرمایه گذاری هشدار می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا