بانک و بیمه

پلتفرم جدید کشت قراردادی بانک کشاورزی عطر زعفران گرفت

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک کشاورزی، این دستور به منظور تامین هزینه های جاری زعفران کاران به عنوان اعضای زنجیره تامین زعفران و طرف قرارداد با حفظ تسهیلات مذکور به تصویب رسید. سفارش، بخشی از هزینه های مربوط به کاشت پوشش داده می شود. و اعضای این زنجیره در پایان مراحل برداشت و تحویل محصول زعفران را برداشت می کنند. همچنین قیمت محصول پس از کسر بدهی کشاورز بابت هزینه های انجام شده در تامین نهاده ها و خدمات ارائه شده توسط حامیان و تامین کنندگان به کشاورز پرداخت می شود.

روش دیگر تامین نهاده های زعفران کاران در قالب تعهد از سوی فروشندگان یا تامین کنندگان حامی است. در این روش کشاورز که طرف قرارداد پیمانکار است، خدمات و نهاده های خود را از عرضه کنندگان و فروشندگان خدمات و نهاده های کشاورزی خریداری می کند و بانک به عنوان رکن ضمانت، مسئولیت پرداخت هزینه تمام شده را بر عهده دارد. این ورودی ها دارد. مجری در زمان برداشت و تحویل محصولات کشاورزی به مجریان کشاورزی محوله از محل وجوه خود یا با منابع مالی بانک بهای محصول را پس از کسر هزینه ها و تسویه حساب با کشاورز به حساب کشاورز حامی و تامین کننده است.

اگر کشاورز به موقع به تعهدات خود عمل نکند، بانک قطعاً بدهی او را پرداخت خواهد کرد.

این تصمیم یکی از مراحل اجرای الگوی جدید کشاورزی قراردادی مبتنی بر بستر در بانک کشاورزی است که طراحی آن از سال گذشته با تاکید بر فرشید فرخ نژاد در دستور کار کارشناسان این بانک قرار گرفته است. . مدیرعامل بانک کشاورزی با این اقدام بانک کشاورزی، یکی دیگر از برنامه های دولت برای تامین مالی زنجیره های تولید مواد غذایی و تامین نیازهای اساسی مردم وارد فاز اجرایی شده و پیش بینی می شود در ماه های آینده با سرعت و وسعت بیشتری اجرا شود.

به گفته کارشناسان، استفاده از ابزارهای اعتباری جدید از جمله اعتبارات اسنادی داخلی، ضمانت‌نامه‌ها، صرافی‌های الکترونیکی، کارت‌های اعتباری، کیف پول‌های اعتباری و اشاعه این ابزارها در حلقه‌های زنجیره تامین در بخش‌های مختلف مغایرت دارد. نیازهای متقاضیان تسهیلات و از سوی دیگر با به حداقل رساندن عرضه نقدینگی توسط بانک ها از افزایش نرخ تورم جلوگیری می کند.

اگرچه موضوع زنجیره تامین مالی موضوع بدیع و جدیدی نیست، اما به دلیل برخی مشکلات این طرح هنوز به جایگاه واقعی خود در شبکه بانکی نرسیده است. طرح جدید بانک کشاورزی با هدف تامین مالی زنجیره تولید زعفران و تامین هرچه سریعتر نیازهای مالی تولیدکنندگان، خطرات پیش روی بانک و مشتریان را به حداقل رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا