ترندهای روز

پلیس ترکیه، متهم فراری را به ایران تحویل داد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت با اشاره به استرداد متهمان پرونده قتل که پس از فرار به ایران به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند، گفت: متهم با حمایت قاچاقچیان مواد مخدر و باندهای قاچاق انسان از کشور خارج شده بود.

علی اصغر چگینی امروز هشتم است خرداد ماه با اعلام این خبر افزود: یکی از مجرمان مواد مخدر شهرستان شفت در حین مرخصی از زندان اقدام به کشتن عموی خود با سلاح گرم کرد و سپس از محل متواری شد.

وی افزود: متهم با حمایت قاچاقچیان مواد مخدر و باندهای قاچاق انسان به صورت غیرقانونی ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت با بیان اینکه با تلاش مضاعف و پیگیری های مستمر بازپرس پرونده بویژه دادستان مرکز استان و رئیس کل دادگستری استان گیلان و هماهنگی با پلیس بین الملل متهم در دیر خرداد وی در ماه ۱۴۰۲ در ترکیه و استان وان دستگیر شد، گفت: پس از دستگیری متهم، مکاتبه استرداد وی از ترکیه از طریق معاونت بین الملل قوه قضائیه انجام شد و پس از انجام تشریفات قانونی. به ایران بازگردانده شد.

چگینی تصریح کرد: علاوه بر اتهام قتل عمد، اتهامات متعدد دیگری از جمله نگهداری اسلحه شکاری غیرمجاز، نگهداری اسلحه جنگی، عبور غیرمجاز از مرز، غیبت از مرخصی از زندان، تغییر شماره پلاک و مشخصات خودرو و… تحریک مردم به ارتکاب اعمال خشونت آمیز در فضای مجازی مشاهده شد که متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، وی افزود: تاکنون بیش از ۱۵ نفر از افرادی که پس از ارتکاب قتل به متهم برای فرار کمک کرده بودند شناسایی و اقدامات مقتضی برای شناسایی سایر افراد کمک کننده به فرار متهم در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا