ترندهای روز

پلیس در تعقیب اعضای باند گروگانگیران هرمی در تهران

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

زمانی این پرونده در دادگاه کیفری تهران مطرح شد که یک جوان افغان با طرح شکایت و با پرداخت سه هزار دلار از آزادی خود خبر داد. وقتی پرونده او به شعبه اول بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و مقابل دادستان روحانی زاده نشست، گفت: در اصفهان مشغول به کار بودم. یکی از دوستانم که او هم افغانستانی است چندی پیش با من تماس گرفت و گفت برای آموزش مبل سازی به تهران بیایم. گفت شرکتی که آموزش می دهد همه کسانی را که کار را خوب یاد گرفته اند می فرستد اما من را در تهران گروگان گرفتند.

به گفته شاکی، او بر روی یک هرم قدم گذاشته و گروگان گرفته شده و سه هزار دلار نیز برای آزادی پرداخت کرده است. در اظهارات شاکی مشخص بود که در تهران آموزش مبل سازی وجود ندارد اما کارگران در شمال تهران حبس شده اند و غیر از شاکی افراد دیگری نیز در آنجا گروگان هستند. البته گروگان گیران این روند را جذب نیرو نامیدند و افراد را دو ماه در زندان نگه داشتند تا اینکه دیه را پرداخت کردند.

شاکی پرونده درباره نحوه آزادی خود گفت: علاوه بر پرداخت ۳۰۰۰ دلار پسرخاله ام را دعوت کردم و وقتی آمد مرا آزاد کردند و وقتی بیرون آمدم بلافاصله شکایت کردم.

ماموران پس از تشکیل پرونده و تحقیقات اولیه وارد منزل شده و سه گروگان را که در آنجا بودند آزاد کردند اما هفت گروگان متواری شدند و تحقیقات پلیس برای دستگیری این تبهکاران افغان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا