ترندهای روز

پلیس فتا به کنکوری‌ها هشدار داد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با هشدار به داوطلبان کنکور و امتحانات نهایی گفت: داوطلبان در روزهای منتهی به کنکور و فراگیر مراقب افراد سودجو و فرصت طلب باشند. این افراد با سوء استفاده از اضطراب و نگرانی داوطلبان دست به کلاهبرداری می زنند و تحت عنوان تبلیغاتی مانند فروش سوالات کنکور، فروش منابع کنکور اصلی، تست ها و … از داوطلبان کلاهبرداری می کنند.

وی با بیان اینکه این نوع تقلب ها نزدیک به زمان برگزاری امتحانات اتفاق می افتد، گفت: متاسفانه افراد زیادی درگیر این نوع تقلب هستند. عمدتاً تبلیغات این افراد سودجو در بستر شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها نیز انجام می شود و در نهایت یا نامزدها را به صفحات فیشینگ هدایت می کنند و حساب بانکی خود را خالی می کنند و یا اینکه سئوالات جعلی می فروشند و در نهایت باعث می شوند. داوطلبان به امید کاذب که سوال دارند، در کنکور نتایج بد می گیرند و کنکور را از دست می دهند و پول زیادی می پردازند.

رئیس پلیس فتای تهران با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه های اخیر شاهد پیش فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی بوده ایم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و ادعاهای کذب برای دسترسی به سوالات آزمون سراسری و یا ارتباط و همکاری اقدام می کنند. با طراحان از نامزدها سوال می پرسند، اخاذی می کنند و کلاهبرداری می کنند. همچنین در برخی موارد برای وسوسه و فریب افراد بیشتری اقدام به جعل آرم سازمان سنجش می کنند.

معظمی گودرزی انتشار این گونه آگهی ها در فضای مجازی را جرم دانست و گفت: همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات امتحانی و امتحانی و غیره در فضای مجازی جرم است. بنابراین لازم است مردم فریب تبلیغات دروغین جذاب و فریبنده فروش سوالات کنکور را در شبکه های اجتماعی نخورند و صرفا با اتکا به دانش و اطلاعات خود در کنکور شرکت کنند. همچنین هرگونه خبر در مورد کنکور و آزمون های جامع را از رسانه های رسمی و سایت رسمی سازمان سانس پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا