ترندهای روز

پنج ایرانی مشهور که ناگهان ناپدید شدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

آیدا فلاحیان: هنرمندان در طول زندگی حرفه ای فراز و نشیب های زیادی را تجربه می کنند. گاه در اوج محبوبیت و گاه در سکوت به کار خود ادامه می دهند که این روندی طبیعی در حرفه بازیگری محسوب می شود. اما در میان این فراز و نشیب ها، هنرمندانی هم هستند که کاملاً از دید مخاطبان پنهان مانده و در ناآگاهی مطلق گم شده اند.

پنج ایرانی سرشناس که ناگهان ناپدید شدند

اسامی بسیاری از این هنرمندان در دست است اما در چند سال گذشته خبری از فعالیت هنری و زندگی شخصی آنها در دست نیست. در ادامه تعدادی از این نام ها را ذکر می کنیم تا دوباره شما را به یاد آنها بیاندازیم.

ماهایا پطروسیان

۳۳ سال پیش سینمای ایران دختری پرشور را در فیلم «دیگه چی میشه» ساخته تهمینا میلانی معرفی کرد. دختری با نام و نام خانوادگی عجیب که حالا کمتر کسی او را نشناسد. ماهایا پاتریسیان، چهره ای آشنا در دهه ۷۰ و ۸۰ که در سینما و تلویزیون فعالیت پرباری را پشت سر گذاشت، اما حالا سال هاست که نامی از او نشنیده است. البته باید گفت که او یکی از نام های خاص در بین هم عصرانش است. فردی که در این سال ها نه بر محبوبیتش افزوده و نه خود را به چهره ای منفور تبدیل کرده است. زندگی در سکوتی عمیق، که شاید نام او را برای همیشه ماندگار کرده است.

پنج ایرانی سرشناس که ناگهان ناپدید شدندپنج ایرانی سرشناس که ناگهان ناپدید شدند

حدود ۷ سال از آخرین حضور جدی ماهایا پاتریسیان می گذرد. یعنی درست بعد از فیلم «لس آنجلس تهران» ساخته تینا پاکروان. نکته بسیار بارز در کارنامه هنری ماهایا پاتراسیان تمایل او به ایفای نقش های متفاوت است. نقش هایی که حالا در سینما و تلویزیون ایران کم پیدا می شود و شاید دلیل غیبت طولانی مدت ماهایا و بسیاری از امثال او همین باشد. البته باید گفت که هیچکس را نمی توان به خاطر این غیبت طولانی مدت سرزنش کرد زیرا در این مدت برای خود حاشیه امنی ایجاد کرد و در چند مصاحبه ای که انجام داد این غیبت طولانی مدت را به خود تعبیر کرد. موضوع را تحمیل کرد.


مرجان متوسط

سریال «پس از باران» یکی از مهمترین آثار تلویزیونی پس از انقلاب است. سریالی ماندگار که می توان گفت زندگی همه بازیگرانش را زیر و رو کرد. یکی از نام های مطرح در بین تیم سریال پس از باران مرجان محتشم است که هنوز هم بسیاری از بینندگان این سریال او را با نام «خانم کوچولو» می شناسند. شخصیتی رنج کشیده با چشمانی مظلوم که دل بسیاری از بینندگان را به درد آورد! با این حال مرجان محتشم با وجود محبوبیت زیادی که بعد از سریال پس از باران به دست آورد، اکنون یکی از نام های گمشده در بین بازیگران است.

پنج ایرانی سرشناس که ناگهان ناپدید شدندپنج ایرانی سرشناس که ناگهان ناپدید شدند

بعد از سال ۸۳ هیچ فعالیتی در سینما و تلویزیون نداشت و بعد از چندین سال حضور در برنامه «دورهمی» اعلام کرد که از ابتدا علاقه ای به کار مستمر در عرصه بازیگری نداشته است. شاید اگر مرجان محتشم از محبوبیت خود استفاده می کرد، یکی از بازیگران محبوب سینما و تلویزیون می شد، اما به نظر می رسد بیش از آنچه باید باشد، آرمان گرا و گزنده است.


علی قربان زاده

علی قربان زاده در سریال های دهه ۷۰ یکی از چهره های مکرر بود. البته حضور او در این سریال ها لزوما پررنگ نبود و شاید همین امر باعث ناشناخته و نادر بودن او زودتر از آنچه باید بود. علی قربان زاده به گفته خودش و اطرافیانش بیشتر به کارگردانی علاقه داشت تا بازیگری و شاید همین علاقه دلیل غیبت طولانی مدت او باشد.

پنج ایرانی سرشناس که ناگهان ناپدید شدندپنج ایرانی سرشناس که ناگهان ناپدید شدند

نهنگ انبار آخرین کاری بود که علی قربان زاده در آن حضور داشت و پس از آن در هیچ اثر سینمایی و تلویزیونی دیگری ایفای نقش نکرد. البته در این مدت شایعات زیادی مبنی بر بیماری وی در فضای مجازی منتشر شد، بسیاری دلیل اصلی غیبت وی را به این بیماری ربط دادند اما در نهایت تمامی این شایعات تکذیب شد.


رزیتا غفاری

نام دیگری که در میان خاطرات دهه ۷۰ و ۸۰ گم شده رزیتا غفاری است. او همچنین یکی از چهره های ماندگار تلویزیون ایران است که توانسته با درخشش در میان نام های معروف و همکاری با کارگردان مطرحی چون «حسن فتحی» مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

پنج ایرانی سرشناس که ناگهان ناپدید شدندپنج ایرانی سرشناس که ناگهان ناپدید شدند

رزیتا غفاری مدت زیادی است که در عرصه بازیگری فعالیتی ندارد اما با این حال به دلیل تغییر چهره عجیبش در فضای مجازی بسیار مطرح شده است. البته باید گفت که او با وجود توجهی که به خود جلب کرده وارد هیچ حاشیه ای نشده و در سکوت به زندگی خود ادامه می دهد.


صبا کمالی

صبا کمالی دیگر بازیگر سریال «پس از باران» است که در حال حاضر از فعالیت های او اطلاعی نداریم. او پس از حضور در سریال پس از باران زندگی هنری بسیار خوبی را آغاز کرد و با حضور در پروژه های بزرگ دیگری مانند «شهریار» و «رزگار قریب» توانست نام خود را تا حد زیادی در بین مخاطبان مطرح کند.

پنج ایرانی سرشناس که ناگهان ناپدید شدند

صبا کمالی البته پس از حضور در این پروژه های بزرگ به کار خود در تئاتر ادامه داد و سرانجام در سال ۱۳۹۴ در فیلم «امپراطور جهنم» به کارگردانی و نویسندگی پرویز شیخ طادی نقش یک زن افغان را بازی کرد. زندگی صبا کمالی برخلاف نام های دیگر این لیست چندان آرام نبوده است. اقدامات او در فضای مجازی باعث شده در این سال ها با واکنش های متفاوتی مواجه شود. حالا از سال ۹۶ در هیچ پروژه ای شرکت نکرده و فقط در حوزه تئاتر فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا