اخبار اقتصاد ایران

پنج طرح سرمایه گذاری به ارزش ۸۹۵۰ میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد

به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، در آیین افتتاح و بهره برداری از طرح های سرمایه گذاری کشور با دستور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، پنج پروژه سرمایه گذاری به طور همزمان در این منطقه افتتاح شد. مناطق آزاد

ایران تحلیل، در مراسم افتتاح و بهره برداری از طرح های سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور به دستور ابراهیم رئیسی همزمان پنج طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

بر اساس طرح های سرمایه گذاری که به بهره برداری رسید، بخش خصوصی هشت هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در اولین منطقه آزاد شمال کشور سرمایه گذاری کرده و برای ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

بنابراین گزارش طرح های فوق شامل افتتاح یک واحد تولیدی پوشاک با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۱۳۰ نفر، راه اندازی کارخانه تولید مواد غذایی با سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۸۰ نفر و آغاز به کار رسمی واحد تولید محصول. سلامت با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای ۲۰ نفر.

از سوی دیگر، امروز همزمان با افتتاح یک واحد تولید کابل شبکه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۲۰ نفر و یک مجتمع تجاری و خدماتی با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر افتتاح شد. طرح های سرمایه گذاری و زیرساختی مناطق آزاد کشور.

لازم به ذکر است در حال حاضر ۷۶ پروژه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی به ارزش ۳۲ هزار (۳۲۰۰۰) میلیارد تومان در منطقه آزاد انزلی در حال تکمیل است و پروژه های زیربنایی سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با اعتباری در دست ساخت است. از ۱۰,۰۰۰ (۱۰,۰۰۰) میلیارد تومان. از جمله مهمترین برنامه های ملی در آستانه افتتاح رسمی، اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط راه آهن سراسری است که نه تنها دو دریای شمالی و جنوبی کشورمان را به هم متصل می کند، بلکه زیرساخت های اصلی خط ریلی را تکمیل می کند. کریدور شمال – جنوب فرصت خوبی برای گسترش روابط کشورهای حاشیه دریای خزر و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با کشورهای جنوبی دریای عمان و خلیج فارس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا