فناوری

پنج فرد ثروتمند جهان دارایی خود را دو برابر کرده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

گاردین نوشت: پنج مرد ثروتمند جهان از سال ۲۰۲۰ دارایی خود را دو برابر کرده و به ۸۶۹ میلیارد دلار (۶۸۱.۵ میلیارد پوند) رسانده اند، در حالی که ۶۰ درصد از فقیرترین مردم جهان – تقریباً ۵ میلیارد نفر – مقداری از پول خود را دارند. داده شده. از کف

در حالی که ثروتمندان و کارآفرینان جهان به زودی در داووس سوئیس گرد هم می آیند تا مجمع اقتصادی ۲۰۲۴ را به پایان برسانند، آکسفام بریتانیا در گزارشی اعلام کرد که احتمالاً شکاف بین ثروتمندان و فقرا بیشتر خواهد شد و به جهانی در یک دهه منجر خواهد شد. خواهد بود. با اولین تریلیونر خود آشنا شوید. در عین حال، اگر روند فعلی ادامه یابد، فقر در جهان تا ۲۲۹ سال ریشه کن نخواهد شد.

آکسفام اعلام کرد که میلیاردرهای جهان تا سال ۲۰۲۰ ۳.۳ تریلیون دلار (۲.۶ تریلیون پوند) ثروتمندتر بودند و ثروت آنها سه برابر سریعتر از نرخ تورم رشد کرد که نشان دهنده افزایش چشمگیر نابرابری از زمان همه گیری کووید-۱۹ است. با وجود رکود اقتصادی و کمبود پول برای میلیاردها کارگر در سراسر جهان، ۷ شرکت از ۱۰ شرکت بزرگ جهان متعلق به میلیاردرها هستند.

این گزارش که با استفاده از داده‌های شرکت تحقیقاتی Wealth X تهیه شده است، نشان می‌دهد که مجموع ثروت پنج ثروتمند برتر جهان – ایلان ماسک، برنارد آرنو، جف بزوس، لری الیسون و مارک زاکربرگ – ۴۶۴ میلیارد دلار یا ۱۱۴ درصد افزایش یافته است. در همین دوره، مجموع ثروت ۴.۷۷ میلیارد فقیر – که ۶۰٪ از جمعیت جهان را تشکیل می دهند – به طور واقعی ۰.۲٪ کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا