ترندهای روز

پنج مکان رازآلود دنیا که ورود به آنها ممنوع است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یورونیوز: منطقه ۵۱ ایالات متحده که به آن دریاچه گروم نیز می گویند، تنها جایی نیست که رفت و آمد در آن ممنوع است، دنیا پر از مکان هایی است که نه برای امنیت شخصی و نه برای حفظ راز اجازه ورود به آن ها را نداریم. در اینجا نگاهی می اندازیم به پنج مورد از مرموزترین مکان هایی که هیچ کس اجازه ورود به آنها را ندارد.

جزیره سنتینل شمالی

جزیره سنتینل شمالی واقع در خلیج بنگال محل زندگی منزوی ترین گروه مردم در جهان است. مردمی که در اینجا زندگی می کنند یکی از معدود قبایلی هستند که هیچ ارتباطی با مردم سایر نقاط جهان ندارند. سنتینل ها به شدت با بیگانگان دشمنی می کنند و به شدت از جزیره کوچک و پوشیده از جنگل خود محافظت می کنند.

شمال سنتینل شاید مشهورترین جزایر آندامان باشد که با چندین تلاش فاجعه آمیز و نادرست برای بازدید از این نقطه بهشتی معروف شده است. آخرین تلاش فاجعه بار برای بازدید از این جزیره به سال ۲۰۱۸ برمی گردد، زمانی که یک مبلغ آمریکایی که ظاهراً قصد داشت مردم جزیره را به مسیحیت درآورد، هنگام نزدیک شدن به منطقه توسط نگهبانان کشته شد.

در واقع، سنتینل‌ها نمی‌خواهند هیچ خارجی به قلمرو آنها وارد شود، زیرا ویروس‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا که توسط خارجی‌ها حمل می‌شوند می‌توانند به راحتی یک قبیله منزوی را که از این بیماری‌ها مصون نیستند، از بین ببرند.

گارد ساحلی هند در آب های خلیج بنگال گشت زنی می کند تا از کسانی که سعی در نزدیک شدن به جزیره دارند محافظت کند و از ورود افراد به نگهبان شمالی جلوگیری می کند.

آرشیو مجموعه واتیکان

یکی دیگر از مکان های ممنوعه، آرشیو مخفی واتیکان است که در اوایل قرن هفدهم برای نگهداری اسناد شخصی پاپ ها ساخته شد. محدودیت‌های دسترسی شدید برای بیش از ۲۵۰ سال وجود داشت تا اینکه پاپ لئو سیزدهم محدودیت‌ها را در سال ۱۸۸۱ کاهش داد و تنها به گروهی از علمای کاتولیک اجازه دسترسی به سایت را داد.

با این حال، تا به امروز، بایگانی مخفی واتیکان برای عموم ممنوع است و خبرنگاران نیز از ورود به آن منع شده اند. فقط تعداد بسیار کمی از دانشگاهیان مذهبی که با دقت افق میهن شده اند اجازه ورود به این مرکز را دارند و حتی آنها نیز مشمول محدودیت هستند.

خزانه بذر قیامت

خزانه بذر روز قیامت که به عنوان خزانه جهانی بذر سوالبارد شناخته می شود، در جزیره دورافتاده اسپیتسبرگن در مجمع الجزایر سوالبارد نروژ، در ۱۰۰ کیلومتری قطب شمال واقع شده است. در این مکان بیش از ۱.۳ میلیون نوع بذر گیاهان مختلف از سراسر جهان نگهداری می شود تا بقای انواع گونه های گیاهی در برابر تهدیداتی مانند بیماری، آفات، خشکسالی و سایر بلایای طبیعی و گرمایش زمین تضمین شود.

این انبار در عمق حدود ۱۰۰ متری داخل کوه قرار دارد و در برابر زلزله، حملات اتمی و بالا آمدن سطح دریا کاملا مقاوم است. علاوه بر این، به شدت در برابر میکروب ها و سایر بازدیدکنندگان ناخواسته از جمله انسان محافظت می شود.

جزیره مارها

جزیره مار که در زبان پرتغالی “جزیره سوخته بزرگ” نیز نامیده می شود، در اقیانوس اطلس و در ۳۳ کیلومتری خلیج سائوپائولو قرار دارد. این جزیره حدود ۱۱۰۰۰ سال پیش از سرزمین اصلی برزیل جدا شد و از آن زمان تاکنون محل زندگی مارهایی بوده است که بسیار بیشتر از همتایان قاره‌ای خود تکامل یافته‌اند. این مارهای بسیار خطرناک که در نهایت به چیزی که ما اکنون به عنوان افعی سر نیزه طلایی می شناسیم تکامل یافته اند، سمی دارند که می تواند گوشت انسان را ذوب کرده و در عرض یک ساعت باعث مرگ شود.

طبق افسانه ها، آخرین ساکن دائمی جزیره، فانوس داری بود که گفته می شد تمام خانواده اش در دهه ۱۹۲۰ توسط این مارها کشته شده اند. از آن زمان، مارها به طور کامل جزیره را تصرف کردند، برخی گزارش ها حاکی از وجود یک مار زنده در هر متر مربع از جزیره است.

با توجه به خطراتی که در این جزیره وجود دارد، حتی اگر محدودیتی وجود نداشته باشد، هیچ انسان عاقلی حاضر به بازدید از این منطقه نمی شود. با این حال، دولت برزیل بازدید از این جزیره را به جز محققان ممنوع کرده است. همچنین محققان تنها در صورت همراهی یک یا چند پزشک مجاز به ورود به این جزیره هستند.

کلیسای مریم مقدس صهیون

کلیسای مریم مقدس در اتیوپی، جایی که برخی معتقدند «تابوت عهد» در آن قرار دارد، یکی دیگر از این مکان‌های ممنوعه است.

به گفته مسیحیان اتیوپی، آکسوم زادگاه ملکه سبا است، حاکمی که بر اساس کتاب مقدس یهودیان و مسیحیان، به دیدار سلیمان، پادشاه یهود و یکی از پیامبران ذکر شده در قرآن، در دربارش رفت. اورشلیم. طبق این داستان، سلیمان و ملکه سبا پسری به نام منلیک اول داشتند و او بود که صندوق عهد را به آکسوم آورد. طبق باور مسیحیان، صندوق عهد حاوی لوحی بود که خداوند به موسی داد و ده فرمان بر روی آن حک شده بود.

برخی از مردم این منطقه معتقدند که صندوق عهد در کلیسای مریم مقدس صهیون نگهداری می شود و هیچکس اجازه دیدن آن را ندارد.

با این حال، از آنجایی که هیچ کس اجازه ورود به این کلیسا را ​​ندارد، دشوار است که بدانید داخل آن چیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا