اخبار اقتصاد ایران

پنج گوشی گردن‌کلفت که خریدشان اشتباه محض است!

ایران تحلیل به نقل از فرارو، گلکسی A14 در اکثر روزهای سال قبل پرفروش ترین گوشی بازار بود اما اکنون خرید گلکسی A14 اشتباه است.

تاج و تخت گلکسی A14 رسماً با ورود A15 به بازار سقوط کرده است و ارتقای ۳۰ درصدی در بخش پردازنده باعث می شود تا تراشه و باتری A15 همزمان یک سر بالاتر از A14 باشد. البته این روزها گلکسی A14 تنها انتخاب اشتباه خریداران نیست و با ترکیبی که در بازار موبایل وجود دارد، مدل هایی مانند A13، Poco X5 Pro، Galaxy M32 و Redmi Note 12 Pro حذف شده اند.

گلکسی A13; شش میلیون تومان

گلکسی A13 تقریباً دو سال و نیم پیش عرضه شد و اکنون یک گوشی قدیمی به حساب می آید. با این حال، برخی از خریداران همچنان به دنبال قیمت گلکسی A13 و خرید A13 هستند.
گل

Someone A13 نسخه قدیمی A14 است که برای خرید نیز گزینه خوبی است خرداد ۱۴۰۳ در نظر گرفته نشده است. در عوض با شش میلیون مورد نیاز برای خرید A13 می توانید A15 را با ۴۰۰۵۰۰ هزار تومان بیشتر خریداری کنید. تبدیل صفحه نمایش PLS به Super AMOLED اولین دلیل برای نه گفتن به A13 است. در مرحله دوم، خرید A13 به دلیل تراشه ضعیف و قدیمی ۸ نانومتری Exynos 850 غیر منطقی به نظر می رسد. فراموش نکنید که گلکسی A15 که از تراشه Helio G99 بهره می برد، از نظر پردازنده تقریبا ۵۰ درصد بهتر از A13 عمل می کند.

Poco X5 Pro; 16 میلیون تومان

Poco X5 Pro تا چند ماه پیش اولین انتخاب گیمرهای شیائومی بود، اما این روزها می توانید با خیال راحت از Poco X5 Pro صرف نظر کنید و به سراغ Poco X6 Pro بروید. ارتقای جزئی نمایشگر می تواند اولین دلیل برای خط کشی دور پوکو X5 پرو باشد.

Poco X5 Pro از نظر قدرت پردازنده حدود ۲۰ درصد کمتر از Poco X6 Pro است که در اجرای بازی ها اهمیت بیشتری دارد.

پوکو ایکس ۵ پرو اگرچه از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می برد، اما مزیت خاصی نسبت به دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پوکو ایکس ۶ پرو ندارد و مهمتر از همه، خرید پوکو ایکس ۶ پرو با پول مورد نیاز برای خرید پوکو ایکس ۵ پرو امکان پذیر است.

قیمت پوکو ایکس ۵ پرو نسخه ۲۵۶ گیگابایتی در بازه ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان است و تقریبا با همین پول می توانید پوکو ایکس ۶ پرو را خریداری کنید.

Galaxy M32.10 میلیون ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی M32 دیگر در بسیاری از کشورهای دنیا به فروش نمی رسد، اما به طرز عجیبی در تعدادی از فروشگاه های اینترنتی موجود است و قیمت باورنکردنی ۱۰.۵۰۰.۰۰۰ تومان دارد.

Poco X5 Pro از نظر پردازنده حدود ۲۰ درصد کمتر از Poco X6 Pro است که برای گیمرها مهم است.

گلکسی M32 یک میان رده استاندارد در بازار موبایل است که تقریبا چهار سال پیش رونمایی شد. در همین بازه قیمتی، در بازار به نسخه ۵G گلکسی M34 برمی خوریم که در تعدادی از موارد برادر قدیمی را شکست می دهد. تراشه Exynos 1280 Galaxy M32 40 درصد بهتر از تراشه Galaxy M32 G80 است. از نظر باتری و نمایشگر با دو گزینه مشابه روبرو هستیم و برخلاف اعداد روی کاغذ، دوربین M34 از قابلیت های بیشتری نسبت به دوربین M32 برخوردار است.

Redmi Note 12 Pro; 13 میلیون تومان

قبل از آغاز سال جدید، ردمی نوت ۱۲ پرو گزینه خوبی برای انتخاب بهترین گوشی میان رده شیائومی محسوب می شد، اما از زمان ورود گوشی های نسل ردمی نوت ۱۳، داستان تغییر کرد.

اگرچه Redmi Note 12 Pro از نمایشگر AMOLED بهره می برد، اما فشار بیشتری به باتری گوشی وارد می کند. تبدیل سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی Redmi Note 12 Pro به سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی در Redmi Note 13 Pro در عکس های ثبت شده به وضوح قابل مشاهده است. تیر نسل دوم تراشه Snapdragon 7s راه حلی را برای Redmi Note 12 Pro به ارمغان می آورد.

ردمی نوت ۱۳ پرو در این بخش حدود ۲۵ درصد عملکرد بهتری دارد و با ارقام ارائه شده توسط فروشندگان موبایل، خرید ردمی نوت ۱۲ پرو توجیه اقتصادی ندارد.

ردمی نوت ۱۲ پرو با فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان به فروش می رسد و قیمت ردمی نوت ۱۳ پرو با همین میزان فضای ذخیره سازی با قیمتی کمتر از ۱۳ میلیون قابل خرید است.

گلکسی A14; هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

قیمت گلکسی A14 توسط فروشندگان تا سقف هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین می شود. با این پول، گلکسی A15 در دسترس طرفداران سامسونگ قرار می گیرد و انصافاً انتخاب شایسته تری است.

برخلاف A15، گلکسی A14 با نمایشگر PLS وارد بازار شده است و تراشه شش نانومتری G99 قدرت پردازنده A15 را از نظر اعداد کمی بیش از ۳۰ درصد قوی‌تر می‌کند.

گلکسی A14 به دلیل تفاوت پردازنده ها از ظرفیت شارژ کمتری نسبت به A15 برخوردار است و بنابراین خرید A14 برای افرادی که به دنبال گوشی با بودجه شش تا هشت میلیونی هستند توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا