اقتصاد جهان

پوتین: آمریکا در رابطه با صنعت خودروی چین دروغ می گوید

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از پایان سفر رسمی خود به ازبکستان در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد که آمریکا با این اقدام، حقایق را تحریف کرده و اصول بازار را زیر پا می گذارد. اتهامات علیه صنعت خودروی چینی آمریکا

وی به ادعای وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر تولید بیش از حد خودرو در چین اشاره کرد و گفت: به نظر من وزیر خزانه داری آمریکا فردی ناتوان نیست و این فقط دستکاری واقعیت ها است.

پوتین در ادامه افزود: تولید بیش از حد یعنی چه؟ اگر در محیطی زندگی می‌کنیم که بازار (شرایط را تعیین می‌کند)، بازار تعیین می‌کند که آیا مازاد تولید وجود دارد یا خیر. اگر فروش با سود اتفاق بیفتد، اضافه تولید وجود ندارد.

وی افزود: چگونه می توانیم طرف مقابل را مجبور به این کار کنیم؟ توقف تولید؟ استفاده از زور و تحریم

رئیس جمهور روسیه در پایان گفت و آنها سعی می کنند در همه جای دنیا به یک شکل عمل کنند.

پوتین پیشتر در سفر اخیر خود به چین از سیاست های اقتصادی آمریکا انتقاد کرده و تاکید کرده بود که تعرفه های این کشور بر واردات خودروهای برقی ساخت چین نشان از بهتر بودن این خودروها دارد.

پوتین اقدامات ایالات متحده را “رقابت ناعادلانه” خواند و گفت که واشنگتن می خواهد از ورود رقبای قوی به بازار ایالات متحده جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: به محض اینکه کشور دیگری به قدرت تولیدی تبدیل شود و رقابت پذیرتر شود، در آمریکا و اتحادیه اروپا نیز مورد ظلم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا