اقتصاد جهان

پوتین: جهان به ارزهای غربی بی اعتماد شده است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه با اشاره به رژیم تحریم های غرب تاکید کرد که بی اعتمادی جهانی به سیستم مالی مبتنی بر ارزهای ذخیره غربی در حال افزایش است.

وی در دیدار با نمایندگان وزارت خارجه روسیه گفت: در حال حاضر بی اعتمادی به سیستم مالی مبتنی بر ارزهای ذخیره غربی در حال افزایش است. خروج سرمایه زیادی از اوراق بهادار و اوراق قرضه صادر شده توسط دولت های غربی و برخی از بانک های اروپایی که تا همین اواخر مکانی قابل اعتماد برای ذخیره سرمایه به شمار می رفت، وجود داشت.

پوتین همچنین تصریح کرد که تمامی تحریم های غرب علیه روسیه باید به عنوان بخشی از راه حل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین بر اساس پیشنهاد جدید روسیه لغو شود.

وی گفت: (این پیشنهاد) البته شامل لغو تمامی تحریم های غرب علیه روسیه نیز می شود.

پوتین در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: آمریکا در واقع سازمان تجارت جهانی را به عنوان تنظیم کننده تجارت بین المللی رد کرده است. اکنون آنها نه تنها به رقبای خود، بلکه به تازه واردان خود نیز فشار می آورند. فقط به فشاری که آنها بر اقتصادهای اروپایی وارد می کنند نگاه کنید.

وی افزود: غرب با اقدامات خود نه تنها از ثبات نظامی-سیاسی جهان می کاهد، بلکه با استفاده از صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، تحریم ها و جنگ های تجاری، مهمترین نهادهای بازار را تضعیف می کند.

بر اساس این گزارش، گروه هفت و اتحادیه اروپا به رهبری آمریکا، پس از آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، رژیم تحریمی بی‌سابقه‌ای را علیه بخش انرژی روسیه اعمال کردند.

در پاسخ به این محدودیت ها، روسیه بیشتر صادرات انرژی خود را به کشورهای آسیایی، به ویژه هند و چین منتقل کرده است، جایی که نفت این کشور بسیار بالاتر از سقف قیمت تعیین شده توسط غرب فروخته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا