اقتصاد جهان

پوتین رسماً دستور انحلال بانک آمریکایی را صادر کرد

بر اساس یک سند دولتی که روز چهارشنبه منتشر شد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به بانک امریکن اکسپرس این حق را داده است که به طور داوطلبانه تجارت خود را در این کشور خاتمه دهد.

در این دستور که در پرتال دعوی حقوقی دولت روسیه منتشر شده، نحوه و زمان انجام فرآیند انحلال این بانک آمریکایی مشخص نشده است.

در این سند آمده است که تصمیم برای انحلال امریکن اکسپرس بر اساس فرمانی که پوتین در آگوست ۲۰۲۲ درباره اقدامات ویژه اقتصادی در بخش های مالی و انرژی در ارتباط با “اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی” امضا کرده بود، گرفته شد.

در اکتبر ۲۰۲۲، پوتین فهرستی از ۴۵ موسسه اعتباری خارجی، از جمله امریکن اکسپرس را تایید کرد که معاملات سهام یا سهام آنها بدون مجوز ویژه رئیس جمهور ممنوع بود.

امریکن اکسپرس در مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد که به دلیل تحریم های غرب به دلیل جنگ در اوکراین، تمام عملیات خود را در روسیه و بلاروس به حالت تعلیق در می آورد.

این تصمیم به دنبال اقدام مشابهی از سوی شرکت‌های پرداخت آمریکایی ویزا و مسترکارت صورت گرفت.

از آن زمان، کارت های American Express AmEx صادر شده برای استفاده در سراسر جهان دیگر در روسیه قابل استفاده نیستند و کارت های صادر شده در این کشور نیز در سایر کشورها معتبر نیستند و با شبکه جهانی بانک کار نمی کنند.

امریکن اکسپرس از سال ۲۰۰۸ به عنوان بخشی از تجارت جهانی پرداخت های شرکتی خود در روسیه فعالیت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا