اقتصاد جهان

پوتین: رشد اقتصادی روسیه از میانگین جهانی فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه تاکید کرد که اقتصاد این کشور سریعتر از سایر قدرت های بزرگ جهانی رشد کرده است و این کار را بدون وابستگی به نفت و گاز انجام داده است.

پوتین طی سخنانی در جلسه عمومی مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF)، خاطرنشان کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه در سال گذشته ۳.۶ درصد رشد کرد که نسبت به ۱.۲ درصد در سال ۲۰۲۲ به دلیل بازگشت اقدامات تحریمی با اوکراین کاهش یافت.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که اقتصاد این کشور در سال جاری به رشد خود ادامه داد.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال رشد اقتصادی به ۵.۴ درصد رسید. این (عدد) به این معنی است که نرخ رشد ما بالاتر از میانگین جهانی است.

پوتین همچنین وعده داد که تغییرات ساختاری قابل توجهی برای دستیابی به “کیفیت جدید رشد اقتصادی در روسیه” ایجاد خواهد شد. وی تاکید کرد: این روند عمدتاً با استفاده از صنایع غیرنفتی محقق می شود.

به گفته وی، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۰ درصد رشد تولید ناخالص داخلی کشور از طریق صنایع پایه مانند تولید، ساختمان، لجستیک، ارتباطات و کشاورزی و حدود ۶۰ درصد مابقی از رشد صنایعی مانند تجارت حاصل می شود. و گردشگری و خدمات مالی ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد که روسیه هدف خود را برای پیوستن به چهار اقتصاد بزرگ جهان تعیین کرده است و به نظر می رسد که به این هدف دست یافته است.

بر اساس برآوردهای بانک جهانی که هفته گذشته منتشر شد، روسیه اکنون با برابری قدرت خرید، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است و ژاپن و آلمان را پشت سر گذاشته است.

با این حال، به گفته پوتین، این کشور نباید در این نقطه متوقف شود و از تلاش های خود برای توسعه بیشتر دست بکشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا