اقتصاد جهان

پوتین: سوء استفاده آمریکا از بازارها باعث افزایش تورم می شود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به نقل از راشاتودی هشدار داد که تحریم ها و محدودیت های غرب برای بسیاری از کالاها و محصولات روسی و چینی باعث افزایش تورم در آمریکا می شود.

پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر هاربین در سفر دو روزه خود به چین به تشدید جنگ تجاری بین واشنگتن و چین و تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و متحدان آنها علیه انواع روسیه اشاره کرد. محصولات پس از شروع درگیری اوکراین.

وی گفت: (انواع) کالاها را تحریم کرده اند. این منجر به چه خواهد شد؟ در مورد تورم در ایالات متحده، این همان چیزی است که منجر به آن خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه افزود: زیرا آنها سعی می کنند در کارخانه های خود (کالا) تولید کنند و با فلز و انرژی گران قیمت خود به کارگران خود دستمزد بدهند.

به گفته پوتین، گردش تجاری بین روسیه و چین در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و به ۲۲۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

پوتین در یک سفر رسمی دو روزه به چین است. این اولین سفر او به خارج از کشور از زمان آغاز پنجمین دوره ریاست جمهوری خود در اوایل ماه جاری است.

در این سفر، رهبران روسیه و چین و همچنین مقامات ارشد هر دو کشور در مورد طیف گسترده ای از موضوعات از جمله روابط دوجانبه، همکاری های اقتصادی و اوضاع بین المللی از جمله درگیری اوکراین گفتگو کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا