اقتصاد جهان

پوتین: غرب در حال نابود کردن سیستم مالی خودش است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در سخنرانی سالانه خود در پارلمان فدرال این کشور با تاکید بر اینکه غرب در حال کاهش ارزش پول است و این بانکداری خود است، با اشاره به فروپاشی انحصار در اقتصاد جهانی گفت: سیستم.

وی گفت که روسیه به همراه کشورهای “دوست” بر ایجاد زیرساخت های مالی جدید مستقل از سیاست های دولت تمرکز خواهند کرد زیرا به دنبال متحد کردن کشورها در مقابله با چالش های جهانی است.

پوتین گفت: غرب در حال بی اعتبار کردن سیستم پولی و بانکی خود است. آنها شاخه ای را که ده ها سال روی آن نشسته بودند، دیدند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور روسیه به افزایش روند جهانی استفاده از ارزهای ملی به جای دلار آمریکا در تجارت خارجی اشاره کرد.

این روند از زمانی که روسیه از سیستم مالی غرب جدا شد و ذخایر خارجی خود را در سال ۲۰۲۲ مسدود کرد، شتاب قابل توجهی پیدا کرد.

شماری از مقامات روسیه و سایر کشورها بارها هشدار داده اند که دلار آمریکا از دیرباز به عنوان یک سلاح استفاده می شود و خاطرنشان کرده اند که چنین اقداماتی کشورهای جهان را وادار کرده است که وابستگی خود به دلار را کاهش دهند.

پوتین تاکید کرد که مسکو با متحدان خود بر اساس برابری و احترام به منافع متقابل کار می کند.

به گفته وی، به همین دلیل است که کشورهای بیشتری برای پیوستن به گروه هایی مانند کشورهای بریکس، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای تلاش می کنند.

پوتین همچنین افزود: روسیه به همراه شرکای خود به ساخت کریدورهای حمل و نقل “ایمن” بر اساس فناوری های جدید و ایجاد یک شبکه مالی جهانی جدید “عاری از مداخله سیاسی” در زمانی که اقتصاد و تجارت جهانی به سرعت در حال تغییر هستند ادامه خواهد داد. . خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا