اخبار بورس

پورتفوی سرمایه گذاری “داتام” فعال و مولد است/ روند رو به رشد سودآوری “داتام”

مدیرعامل گروه مالی دیتام:

مدیرعامل گروه مالی دیتام گفت: باید توجه داشته باشیم که سبد سرمایه گذاری گروه مالی دیتام یک سبد فعال و مولد است. ما در شرکت های غیرفعال که برای ما درآمدزایی ندارند سرمایه گذاری نمی کنیم.

علی علیزاده مدیر عامل گروه مالی دیتام در گفتگو با ایران تحلیلوی درباره این شرکت گفت: همانطور که از نام این شرکت پیداست ما یک هلدینگ مالی هستیم. مشابه شرکت های هلدینگ مالی که ممکن است در بازار سرمایه کشورهای پیشرفته خدمات ارائه دهند.
وی افزود: ساختار هلدینگ ما برای پوشش خدمات بازار سرمایه، ارائه خدمات مدیریت دارایی از طریق شرکت مشاوره سرمایه گذاری، ارائه خدمات مشاوره مالی مشترک توسط گروه مالی دیتام و شرکت مشاوره سرمایه گذاری و ارائه خدمات مالی طراحی شده است. خدمات کارگزاری به مردم از طریق یک شرکت کارگزاری.

عالی زاده ادامه داد: همچنین پرتفوی سرمایه گذاری ما با توجه به اینکه در صنعت مالی فعالیت می کنیم متمرکز بر بازار سرمایه نیست. ما شرکت‌های لیزینگ و صرافی فعال داریم و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و متقاضیان زیاد در این حوزه، در حال افزودن شرکت اعتبارات خرد به سبد شرکت خود هستیم. در آینده سعی خواهیم کرد در انواع سرمایه گذاری ها در صنعت مالی پیشرو باشیم و حضور موثری داشته باشیم.

مدیرعامل گروه مالی دیتام بیان کرد: ۹۵ درصد از سهام این شرکت متعلق به هلدینگ اصلی بانک ایران زمین، شرکت توسعه تجارت دیتام است. ۱۰ درصد آنها روز چهارشنبه منتشر می شود. ۵ درصد از سهام این شرکت متعلق به صندوق کارکنان بانک ایران زمین است که با نام تمیم آتیه سرزمین ایرانیان در سهام ما قرار دارد.

وی در خصوص برنامه اولیه گروه مالی دیتام برای حمایت از سهام خاطرنشان کرد: اولین و مهمترین برنامه ای که یک سهامدار عمده می تواند داشته باشد این است که سهام را با قیمتی جذاب و مناسب به مردم عرضه کند. با توجه به اینکه از نظر سودآوری روند افزایشی داشته ایم و ارزش گذاری شرکت از نظر ارزش دارایی بالاتر از ارزش هایی است که ارائه می دهیم، این پیشنهاد به قدری جذاب است که مورد توجه بازار قرار می گیرد.

مدیرعامل «داتام» ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم سبد سرمایه گذاری گروه مالی دیتام است که یک سبد فعال و مولد است. هر شرکتی پتانسیل پذیرش در بورس اوراق بهادار را دارد. از این نظر، شرکت توانایی ایجاد سود و ایجاد جریان‌های نقدی آتی را دارد که باید وضعیت سهام را پشتیبانی کند.

عالی زاده تصریح کرد: همچنین بر اساس تعهدی که شرکت توسعه تجارت دیتام به شرکت صرافی داده است، ۲۰ درصد از منابع عرضه اولیه را به مدیریت بورس اختصاص خواهیم داد. طبق اعلام گروه بانک ایران به گروه مالی دیتام به نظر می رسد این سهم در بازار سرمایه از حمایت قوی برخوردار باشد.

وی درباره نحوه خرید سهام در عرضه اولیه «داتام» گفت: روشی که شرکت در نظر گرفته، روش ثبت سفارش است. محدوده قیمتی ۱۴۰ تومانی و سقف قیمتی ۱۵۵ تومانی برای این پیشنهاد در نظر گرفته شده بود و با توجه به تجربه قبلی و بزرگی شرکت، به نظر می رسد عرضه اولیه به سمت سقف قیمتی سوق داده شود. بدیهی است در این عرضه اولیه تمامی سرمایه گذاران اعم از حقوقی و حقیقی دارای وضعیت یکسانی هستند. بر اساس سهمیه بندی انجام شده توسط شرکت بورس، در مرحله عرضه اولیه به هر کد ۱۵۰۰ سهم تعلق می گیرد.

مدیرعامل گروه مالی دیتام در تشریح توسعه سودآوری این شرکت گفت: همانطور که از دفترچه شرکت و سایت کدال مشخص است، عملاً در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به سود تلفیقی بالاتری نسبت به سود تلفیقی سال ۱۴۰۲ در مدت ۶ ماه دست یافتیم. ما این می تواند امیدوار کننده باشد زیرا اعداد سود ما از اعداد سال گذشته فراتر خواهد رفت. با توجه به کسب و کارهایی که به مجموعه ما اضافه شده اند و برنامه های عملیاتی شرکت، انتظار داریم در آینده به رشد سودآور ادامه دهیم.

از آنجایی که گروه مالی دیتام یک شرکت بالغ و توسعه یافته نیست، فرصت های رشدی که به ما ارائه می شود، پشتیبان رشد آینده ما خواهد بود و به همین دلیل سرمایه گذاران می توانند این اطمینان را داشته باشند که هر سال سود ما نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت. داشته است

عالی زاده در خصوص تجدید ارزیابی گفت: از آنجایی که تجدید ارزیابی دارایی های ثابت کمکی به کسب و کار ما نمی کند، برنامه خاصی برای تجدید ارزیابی نداریم. اگر زمانی قصد افزایش سرمایه را داشته باشیم، از محل مشارکت نقدی سهامداران یا از محل سود انباشته خواهد بود تا بتوانیم برنامه هایمان را اجرا و اجرا کنیم. ارزیابی مجدد در حال حاضر در دستور کار شرکت نیست.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا